SUSTAINABILITY

H βιώσιμη μόδα με αριθμούς: Ποια είναι η πραγματική αξία των ρούχων σας;

H βιώσιμη μόδα με αριθμούς: Ποια είναι η πραγματική αξία των ρούχων σας;
πηγή: Unsplash

Σε μία εποχή που η γρήγορη μόδα κυριαρχεί, ο πλανήτης υποφέρει κι οι περισσότεροι γνωρίζουμε πώς αυτά συνδέονται μεταξύ τους, ίσως χρειαζόμαστε κάποιον να μας ταρακουνήσει. Ίσως αυτό που θέλουμε, είναι να μάθουμε ποιο είναι το πραγματικό κόστος των ρούχων μας.

Ο Όλοφ Χόβερφαλτ αποφάσισε να κάνει τα μαθηματικά για εμάς. Πέρασε χρόνια μελετώντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα ολόκληρης της γκαρνταρόμπας του κι είδε τι συμβαίνει στ’ αλήθεια.

Όλα ξεκίνησαν την Πρωτοχρονιά του 2018. Μέχρι στιγμής, έχουν γίνει περισσότερες από 300 χιλιάδες καταγραφές, ενώ τα κομμάτια έχουν ταξινομηθεί σε δώδεκα κατηγορίες: μπουφάν και φούτερ, σακάκια, πλεκτά, πουκάμισα, μπλουζάκια, παντελόνια, σορτς, ζώνες, κάλτσες, παπούτσια, εσώρουχα, φανελάκια. Επέλεγε καθημερινά ένα προϊόν από κάθε κατηγορία και, πριν ετοιμαστεί, απλώς τα σημείωνε σε ένα απλό φύλλο Excel. Σιγά – σιγά, η διαδικασία που σε εμάς φαίνεται χρονοβόρα, του έγινε συνήθεια.

Οι απαντήσεις

Αναλύοντας τα δεδομένα, ο Χόβερφαλτ πρόσεξε ότι σημασία είχε η μακροβιότητα του ρούχου κι όχι η τιμή. Έπαψε, έτσι, να προτιμάνα αγοράσει το πιο οικονομικό κομμάτι, αλλά επέλεγε εκείνο που θα είχε τη μεγαλύτερη διάρκεια. «Ό,τι πληρώνεις, παίρνεις», έγινε το motto του.

Όπως τόνισε, ένα ακριβότερο πουλόβερ, για παράδειγμα, θα βρίσκεται για χρόνια στην ντουλάπα μας. Αυτό όμως δεν ισχύει για τα εσώρουχα και τις κάλτσες, καθώς έτσι κι αλλιώς δε θα έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Πρότεινε, επίσης, να αποφύγουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τα χρωματιστά ρούχα. Στην προσωπική του συλλογή, κυριαρχούν το άσπρο και το μαύρο – με αυτόν τον τρόπο, δύσκολα θα παραμείνει κάτι αφόρετο για καιρό.

Αναγνωρίζει, φυσικά, πως όλοι έχουμε τις αδυναμίες μας. Η δική του, είναι τα blazers. Έτσι λοιπόν, επενδύει σ’ αυτά κι έχει δύο ή περισσότερα, χωρίς να ξεπερνά τα όρια. «Είναι σημαντικό να κοιτάς την ντουλάπα σου και να αισθάνεσαι πως όλα είναι εξίσου πολυτελή με το κατάστημα. Έτσι, θα θυμάσαι γιατί αγόρασες το κάθε ρούχο εξ αρχής».

«Βρείτε τι χρειάζεστε και τι σας αρέσει – μόνο τότε αγοράστε το. Ακούγεται εύκολο, όμως είναι δύσκολο να πειθαρχήσει κανείς. Υπάρχει διαφορά μεταξύ αυτού που νομίζουμε ότι χρειαζόμαστε κι εκείνου που χρειαζόμαστε πραγματικά – μεταξύ αυτού που μας αρέσει κι αυτού που θα ξεχάσουμε στο βάθος της ντουλάπας με το καρτελάκι», τόνισε.

 

Διαβάστε επίσης:

Βιώσιμη μόδα: 4 πράγματα που είναι προτιμότερο να αγοράσετε από second-hand καταστήματα

Maria Elena Padilla: H σχεδιάστρια που οδηγεί την ηθική μόδα στο επόμενο βήμα

Ηθική μόδα: Όσα (δεν) μας έμαθε το 2020

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση