SUSTAINABILITY

PayUp Fashion: Το κίνημα που επαναφέρει την ηθική στη βιομηχανία της μόδας

πηγή: Instagram @fash_rev_cambodia

Στα μέσα του Μαρτίου, λόγω της πανδημίας κλειστήκαμε σπίτι. Πολλοί έμποροι ακύρωσαν τις παραγγελίες που είχαν πραγματοποιήσει –  χωρίς καν να πληρώσουν τους προμηθευτές τους για τα προϊόντα που είχαν ήδη ολοκληρωθεί, αφήνοντάς τους στην αβεβαιότητα. Έμειναν απλήρωτα συμβόλαια αξίας 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων και οι εργαζόμενοι δε γνώριζαν αν θα μπορέσουν να τραφούν την επόμενη μέρα.

Η Remake ξεκίνησε την καμπάνια #PayUp στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να βοηθήσει τους ανθρώπους αυτούς. Από τα παραπάνω σαράντα δισεκατομμύρια, πληρώθηκαν τα 22. Τώρα, η μη κερδοσκοπική αυτή οργάνωση ξεκινά την καμπάνια PayUp Fashion, ένα μανιφέστο για τη βιομηχανία της μόδας που επικεντρώνεται στους υπαλλήλους στις αλυσίδες παραγωγής.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη 𝗿𝗲𝗺𝗮𝗸𝗲 (@remakeourworld) στις


Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια σε 316 προμηθευτές από το Μπανγκλαντές στο τέλος του Μαρτίου, έδειξε ότι τους ακυρώθηκαν ολοκληρωμένες ή σχεδόν έτοιμες παραγγελίες, με τους συνεργάτες τους να αρνούνται να εκπληρώσουν την υποχρέωση που τους όριζε το συμβόλαιο: Να πληρώσουν για τις υπηρεσίες που δέχθηκαν. Οι αγοραστές δεν ήθελαν καν να καλύψουν τα έξοδα για τα υφάσματα. Ως αποτέλεσμα, έκλεισε το 58% των εργοστασίων καθώς δεν υπήρχαν οι οικονομικοί πόροι για τη συνέχιση των εργασιών. Ένα εκατομμύριο εργαζόμενοι πήραν υποχρεωτική άδεια, τέθηκαν σε αναστολή ή απολύθηκαν. Από αυτούς, το 72% δεν έλαβε καμία αποζημίωση και το 80% δεν πληρώθηκε για την περίοδο που εργάστηκε κανονικά.

Η PayUp Fashion δημιουργήθηκε για να μην ξαναζήσει κανένας κάτοικος αναπτυσσόμενης χώρας κάτι παρόμοιο. Η ιστοσελίδα γράφει τις «7 Εντολές» που χρειάζεται να ακολουθήσουν εταιρείες και καταναλωτές, ώστε να γίνει πιο βιώσιμη ολόκληρη η βιομηχανία. Τον επτάλογο αυτόν, υπέγραψαν δύο πρώην υπάλληλοι εργοστασίων υφασμάτων: Η Ashila Niroshi που είναι πλέον ιδρύτρια της Stand Up Lanka και η Nazma Akter που έφερε στη ζωή το Ίδρυμα Awaj.

Η πλατφόρμα αυτή καλεί τις κορυφαίες επιχειρήσεις του χώρου σε δράση. Δίνοντας το καλό παράδειγμα, θα εμπνεύσουν κι άλλα, μικρότερα brands, καταναλωτές και βιομηχάνους να αποκτήσουν μία πιο βιώσιμη προσέγγιση της παραγωγής.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη 𝗿𝗲𝗺𝗮𝗸𝗲 (@remakeourworld) στις


«Το να επιστρέψουμε στην κανονικότητα δε είναι επιλογή», τόνισε η Ayesha Barenblat, ιδρύτρια της Remake, στη Vogue Business. «Οπότε, πώς θα τα πάμε καλύτερα;»

Πρώτη προτεραιότητα της PayUp είναι η παύση της παράνομης εργασίας. Εργαζόμενοι κι εργοδότες θα υπογράφουν συμβόλαια, ενώ οι πρώτοι θα είναι πλήρως ασφαλισμένοι. Ας μην ξεχνάμε πως εταιρείες όπως οι Michael Kors και Levi’s απέλυσαν όλους τους εργάτες που πληρώνονταν με «μαύρα» χρήματα, χρησιμοποιώντας τον κορονοϊό σαν δικαιολογία.

Δεύτερη στη λίστα έρχεται η διαφάνεια, για την οποία παλεύει η οργάνωση Fashion Revolution από το 2013 που κατέρρευσε το εργοστάσιο Rana Plaza. Έπειτα, η PayUp ζητά να δοθεί προτεραιότητα στην ευημερία των εργατών.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη 𝗿𝗲𝗺𝗮𝗸𝗲 (@remakeourworld) στις


Σημαντική επίσης είναι η αύξηση των μισθών, οι οποίοι αυτή τη στιγμή δεν καλύπτουν ούτε τις βασικές τους ανάγκες, ενώ δίνεται βαρύτητα στην αναγκαιότητα θέσπισης νόμων που θα ευνοούν την αλλαγή που θέλουμε να δούμε.

Μέχρι στιγμής, η καμπάνια στοχεύει σε 40 brands – μεταξύ άλλων εκείνα που ανήκουν στους ομίλους Kering και LVMH. Από αυτά, τα 20 συγκεντρώνουν το 97% των κερδών ολόκληρης της βιομηχανίας. «Δε γίνεται να ξεχνούν τους εργάτες που κράτησαν τις επιχειρήσεις τους στη ζωή», είπε η Barenblat. «Αυτές οι εταιρείες έχουν την ευκαιρία να γράψουν την ιστορία από την αρχή.»

«Έμποροι κι επιχειρηματίες έλεγχαν την κατάσταση εδώ και 25 χρόνια», πρόσθεσε. «Οι εργάτες – και, κυρίως, οι έγχρωμες γυναίκες – είναι η σπονδυλική στήλη ολόκληρης της βιομηχανίας και ήρθε η ώρα να βρεθούν στο επίκεντρο.»

 

Διαβάστε επίσης:

Κορονοϊός: Οι αναπτυσσόμενες χώρες υποφέρουν

4 ηθικά «αγκάθια» στη βιομηχανία της μόδας

Τι ισχύει πραγματικά για τη βιωσιμότητα στη μόδα;

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση