ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Άννα Καμαρίδη (Καμαρίδης GlobalWire): Όταν η γυναίκα manager καταξιωθεί στην αγορά, το φύλο δεν παίζει πια κανένα ρόλο

Ο ‘Όμιλος Καμαρίδης GlobalWire με καθοριστική παρουσία σε 65 χώρες και στις 5 ηπείρους έχει επιτύχει υψηλή αναγνώριση στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Μεταξύ άλλων, από το 2010 συγκαταλέγεται μέσα στις 100 πιο δυνατές και υγιείς Ελληνικές Βιομηχανίες.

Η Άννα Καμαρίδη από τη θέση του Αντιπροέδρου διευθύνει τα τμήματα πωλήσεων Διεθνών αγορών, Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, μιλά στο #portraitsgr για τις προκλήσεις που θέτει η κρίση στην δυναμική ελληνική βιομηχανία, αλλά και για τα εμπόδια που αντιμετωπίζει μια γυναίκα όταν βρίσκεται σε υψηλή θέση.

Όπως τονίζει όταν η γυναίκα μάνατζερ καταξιωθεί στην αγορά, το φύλο δεν παίζει πλέον κανέναν ρόλο, ωστόσο, ειδικά όταν δραστηριοποιείται σε ανδροκρατούμενο χώρο, οφείλει να επικεντρωθεί περισσότερο σε αυτό που θέλει να πετύχει και να μην αναλώνεται στο να πείσει για τις ικανότητες ή για τις προθέσεις της. Οι μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει είναι η Δυσπιστία,  η Καχυποψία και η Επιφυλακτικότητα με την οποία αντιμετωπίζεται ακόμη και σήμερα η ικανότητα, η δυναμική και η αποτελεσματικότητα μιας γυναίκας σε σχέση με τον άνδρα.
Τα κοινωνικά στερεότυπα, μας εξηγεί, αντιμετωπίζουν τη δυναμική γυναίκα αδίστακτη, τη συναισθηματική γυναίκα ως υπέρμετρα ευαίσθητη, την φιλόδοξη γυναίκα ως σκληρή και την φροντίδα της οικογένειας ως αδιαφορία για την καριέρα της.

Από τη θέση της στο ΙCC Women Hellas, η κυρία Άννα Καμαρίδη μαζί με την Πρόεδρό του, Μαρίνα Γιαβρόγλου στοχεύουν στον επαναπροσδιορισμό της παραγωγικής βάσης, “να φέρουμε Γυναίκες στα Δ.Σ, να τις ενδυναμώσουμε να εξάγουν επιχειρηματικότητα, να ανεβάσουμε το μέσο όρο γυναικών σε υψηλές θέσεις, να φέρουμε ποσοστώσεις και συγκεκριμένες πολιτικές προώθησης της συμμετοχής των γυναικών στις εταιρικές διαδικασίες, να εξαλείψουμε το μισθολογικό χάσμα, εντέλει να φέρουμε γυναίκες στα Υπουργικά Συμβούλια“.

Πότε αναλάβατε τη διοίκηση της επιχείρησής σας; Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες
δυσκολίες που συναντήσατε;

Η παράδοση της οικογένειάς μου στο χώρο του χάλυβα, σε συνδυασμό με τις σπουδές, με έμαθαν να επιχειρώ με γνώση, τόλμη και αρχές. Βρίσκομαι στους κόλπους της οικογενειακής επιχείρησης από το 2003 και από τη θέση της Αντιπροέδρου του Δ.Σ του Ομίλου, διευθύνω τα τμήματα πωλήσεων Διεθνών αγορών, Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας. Ο Όμιλος Καμαρίδης GlobalWire με καθοριστική παρουσία σε 65 χώρες και στις 5 ηπείρους έχει επιτύχει υψηλή αναγνώριση στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Μεταξύ άλλων, από το 2010 συγκαταλέγεται μέσα στις 100 πιο δυνατές και υγιείς Ελληνικές Βιομηχανίες.
Οι δυσκολίες πάντα αντιμετωπίζονται ως προκλήσεις. Με πείσμα, δουλειά και επαγγελματισμό όλα ξεπερνιούνται. Ίσως τα «απαγορευτικά» που ορθώνονται λόγω φύλου στην επαγγελματική καριέρα μιας γυναίκας ισχύουν μόνο στα πρώτα της στάδια, όταν όμως η γυναίκα μάνατζερ καταξιωθεί στην αγορά, το φύλο δεν παίζει πλέον κανέναν ρόλο. Σε κάθε περίπτωση, όταν μια γυναίκα είναι δυναμική από τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα, τίποτε δεν μπορεί να την εμποδίσει στην πορεία της προς την κορυφή.

Το φύλο δημιουργεί εμπόδια ή και ευκολίες; Υπάρχουν κάποια γυναικεία χαρακτηριστικά που βοηθούν στη διοίκηση μιας επιχείρησης;

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ υπολόγισε το 2017 ότι δεδομένου του πόσο αργά αλλάζουν τα πράγματα, θα χρειαστούν 217 χρόνια για να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των φύλων . Οι γυναίκες αμείβονται λιγότερο από τους άνδρες για την παροχή ίδιας εργασίας. Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπάρχει ένα μισθολογικό χάσμα ύψους 15% μεταξύ ανδρών και γυναικών.
Οι Γυναίκες ανώτερα στελέχη κατανοούν καλύτερα τους συναδέλφους τους, είναι περισσότερο επικοινωνιακές σε σχέση με τους άνδρες κάτι το οποίο σημαίνει ότι είναι καλύτερες ακροάτριες. Οι γυναίκες-ηγέτες έχουν αφθονία συναισθηματικής νοημοσύνης. Έχουν αυτογνωσία και είναι σε αρμονία με τα συναισθήματά τους, καθώς και τα συναισθήματα των άλλων. Έχουν αυξημένη διορατικότητα, πνεύμα δημιουργικότητας και επιμονή. Όμως, προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες υποχρεώσεις τους, περιορίζεται ο χρόνος που αφιερώνουν στις οικογενειακές τους υποχρεώσεις.
Επιπλέον, η δημιουργία άγχους και στρες θεωρείται εμπόδιο στην επαγγελματική τους ενασχόληση. Η καριέρα βρίσκεται «πάρα πολύ» υψηλά στις προτεραιότητες της συντριπτικής πλειοψηφίας των γυναικών που βρίσκονται στο ανώτατο επίπεδο.

Ποια είναι η διαφορά στον γυναικείο τρόπο διοίκησης από τον αντρικό στην πράξη; Ενισχύεται την ανέλιξη γυναικών στελεχών σε υψηλές θέσεις;

Οι Γυναίκες είναι καλοί ηγέτες. Σε μία μελέτη, με συμμετέχοντες πάνω από 7000 στελέχη, οι γυναίκες ξεπέρασαν σε σκορ τους άνδρες σε 12 από τα 16 βασικά ηγετικά χαρακτηριστικά. Όσο πιο ιεραρχικά υψηλός ο ρόλος, τόσο μεγαλύτερο το άνοιγμα της ψαλίδας. Ξεπέρασαν τους άνδρες στην Ανάληψη πρωτοβουλιών, την Προσωπική ανάπτυξη, την Επίδειξη ακεραιότητας και ειλικρίνειας, το Πάθος για παραγωγή αποτελεσμάτων, την Ανάπτυξη τρίτων, την Έμπνευση και παρακίνηση τρίτων, την Οικοδόμηση σχέσεων και στις Ικανότητες συνεργασίας και ομαδικότητας, καθώς επίσης στην Μάχη υπέρ της αλλαγής και της Επίλυσης και ανάλυσης προβλημάτων.

Οι γυναίκες ανώτατα στελέχη εργάζονται σκληρά. Λειτουργούν με ακεραιότητα και η λήψη των αποφάσεών τους γίνεται με γνώμονα τις προσωπικές τους αξίες. Διαθέτουν αυτοπεποίθηση και είναι δημιουργικές. Στη δική μας περίπτωση δηλώνουμε υπερήφανοι για το 40% γυναικείας συμμέτοχης στο Δ.Σ μας. Έρευνες δείχνουν πως επιχειρήσεις που προωθούν την ισότητα στο διοικητικό τους συμβούλιο παρουσιάζουν μεγαλύτερη κερδοφορία, αποτέλεσμα που το επιβεβαιώνουμε.

Από τη δική σας εμπειρία ποιες είναι οι μεγαλύτερες παγίδες για μια γυναίκα; Κάποιοι λένε ότι τα στερεότυπα τα έχουμε μέσα μας; Είναι η αυτο-αμφισβήτηση, το λεγόμενο «impostor syndrome», ισχυρότερο στις γυναίκες από ότι στους άντρες;

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η γυναίκα επιχειρηματίας είναι πρώτον η Δυσπιστία με την οποία αντιμετωπίζεται από τους άλλους. Ειδικά όταν δραστηριοποιείται σε ανδροκρατούμενο χώρο, οφείλει να επικεντρωθεί περισσότερο σε αυτό που θέλει να πετύχει και να μην αναλώνεται στο να πείσει για τις ικανότητες ή για τις προθέσεις της. Δεύτερον η Καχυποψία, και τρίτον η Επιφυλακτικότητα με την οποία αντιμετωπίζεται ακόμη και σήμερα η ικανότητα, η δυναμική και η αποτελεσματικότητα μιας γυναίκας σε σχέση με τον άνδρα. Τα κοινωνικά στερεότυπα, αντιμετωπίζουν τη δυναμική γυναίκα αδίστακτη, τη συναισθηματική γυναίκα ως υπέρμετρα ευαίσθητη, την φιλόδοξη γυναίκα ως σκληρή και την φροντίδα της οικογένειας ως αδιαφορία για την καριέρα. Η αυτοαμφισβήτηση δηλώνει έλλειψη αυτοπεποίθησης. Αυτό οφείλεται είτε σε αρνητικές εμπειρίες του παρελθόντος, είτε στην ανατροφή κατά την παιδική ηλικία, είτε η σύγκριση με τους άλλους. Η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα βέβαια δεν είναι αποκλειστικά γυναικεία χαρακτηριστικά, συμβαίνει και στα δυο φύλα. Η λύση είναι η ενδυνάμωση και αυτοβελτίωση.

Ποιος είναι ο ρόλος σας στο ΙCC Women Hellas και πώς ο θεσμός αυτός συμβάλλει στην ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας; Πόσες γυναίκες είναι μέλη;

Το ICC είναι ο Παγκόσμιος Επιχειρηματικός Οργανισμός που προασπίζεται το ελεύθερο διεθνές εμπόριο και τις επενδύσεις. Στο πλαίσιο αυτό ο πρόεδρος του κ. Πέτρος Δούκας έδωσε βήμα στη γυναίκεια επιχειρηματικότητα. Όρισε πρόεδρο του ΙCC WomenHellas την κυρία Μαρίνα Γιαβρόγλου να συντονίσει ομάδες εργασίας σε διάφορα θέματα επιχειρηματικότητας, ισότητας, τέχνης, που προώθησε με επιτυχία. Μαζί με τη Νίκη Γιαβρόγλου συντονίζουμε το cluster επιχειρηματικότητας με σκοπό να αναδείξουμε τη δυναμική της Ελληνικής Βιομηχανίας, τις αλλαγές που χρειάζεται επειγόντως η Ελληνική Οικονομία ώστε να μετατρέψει την παγκόσμια κρίση σε ευκαιρία επανεκκίνησης και επαναπροσδιορισμού της παραγωγικής βάσης, να φέρουμε Γυναίκες στα Δ.Σ, να τις ενδυναμώσουμε να εξάγουν επιχειρηματικότητα, να ανεβάσουμε το μέσο όρο γυναικών σε υψηλές θέσεις, να φέρουμε ποσοστώσεις και συγκεκριμένες πολιτικές προώθησης της συμμετοχής των γυναικών στις εταιρικές διαδικασίες, να εξαλείψουμε το μισθολογικό χάσμα, εντέλει να φέρουμε γυναίκες στα Υπουργικά Συμβούλια. Τα μέλη αυξάνονται συνεχώς, πρόκειται για καταξιωμένες γυναίκες που διεκδικούν την κορυφή, χαράζουν πορεία, έχουν φωνή και άποψη και βγαίνουν δυναμικά μπροστά.

Πώς μπορεί να συμβάλει το ΙCC Women Hellas στην προαγωγή της ισότητας των
φύλων στο επιχειρείν; Ποιες δράσεις προγραμματίζετε;

Οι γυναίκες επιχειρηματίες στην Ευρώπη αποτελούν µόνο το 30% του συνόλου των επιχειρηματιών, μόνο µία γυναίκα στις δέκα είναι επιχειρηματίας, έναντι ενός ανδρός στους τέσσερις. Οι γυναίκες αποτελούν περίπου το 60% του συνόλου των αποφοίτων πανεπιστημίου, αλλά υποεκπροσωπούνται στην πλήρη απασχόληση στην αγορά εργασίας και ιδιαίτερα στον επιχειρηματικό τομέα. Τίθεται ξεκάθαρα το θέμα των ίσων ευκαιριών. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Παροτρύνουμε τις νέες γυναίκες επιχειρηματίες να ενημερώνονται διαρκώς. Να συμμετέχουν σε φορείς υποστηρικτικούς για την γυναικεία επιχειρηματικότητα. Η παρατήρηση και η εγρήγορση είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχουν οι επιχειρηματίες. Η γυναικεία σκέψη και το ταλέντο είναι δυνατά σημεία
που δεν πρέπει να παραμένουν αναξιοποίητα στο χώρο των επιχειρήσεων. Έχουμε την πεποίθηση ότι μία γυναίκα μπορεί να τα κάνει όλα.

Μπορεί να έχει οικογένεια, να φροντίζει τον εαυτό της και να κάνει παράλληλα καριέρα. Αυτό που έχει σημασία είναι να ξεκαθαρίσει ποιες είναι οι προτεραιότητες της. Έχοντας υπερδραστήριους προέδρους, η ροή δράσεων είναι ασταμάτητη. Συντονιστείτε με το ICC Hellas και εγγραφείτε στα newsletters μας, ώστε να είστε ενήμεροι.

Ποιο ήταν το όραμά σας όταν αναλάβατε την επιχείρηση και ποιες οι μεγαλύτερες επιτυχίες αλλά και δυσκολίες της εταιρείας που αντιμετωπίσατε με επιτυχία από τότε ως σήμερα;

Η επέκταση σε ξένες αγορές. Η υπόθεση των ελληνικών εξαγωγών είναι «προσωπικό στοίχημα». Στηρίζουμε την προβολή της εταιρίας σε καιρούς ιδιαίτερα απαιτητικούς, μέσα από ευρηματικές προωθητικές κινήσεις και πρωτοποριακές συνέργειες που στόχο έχουν να συμβάλουν στην επανατοποθέτηση της Ελλάδας στον παγκόσμιο βιομηχανικό χάρτη, προωθώντας ελληνικά βιομηχανικά προϊόντα υψηλών προδιαγραφών. Έχουμε περάσει πολλές δοκιμασίες, έχουμε επιβιώσει την απόλυτη ελληνική οικονομική κρίση, έχουμε αποκτήσει μεγάλη προσαρμοστικότητα.

Η Βιομηχανία μας προσαρμόζεται άμεσα και δεν επηρεάζεται ούτε η προμήθεια των πρώτων υλών ούτε η παραγωγική διαδικασία. Η ρευστότητα μας διατηρείτε σε άριστα επίπεδα, επεκτεινόμαστε και εμπλουτίζουμε τον παραγωγικό μας κύκλο σε χαλυβουργικά προϊόντα. Με επινοητικότητα και τη σωστή κρίση αντέχουμε και καινοτομούμε. Οι προκλήσεις είναι καθημερινές, απαιτείται χαλύβδινη υπομονή και ατσάλινα νεύρα. Είναι μεγάλη η ευθύνη. Οι συνεχείς επενδύσεις σε υψηλούς στόχους ποιότητας, καινοτομίας και το όραμα περαιτέρω ανάπτυξης αποτελούν μοχλό ανάπτυξής μας και κατατάσσουν την Εταιρεία στις μεγαλύτερες δυνάμεις του κλάδου.

Πώς επηρέασε τη δραστηριότητά σας η κρίση της πανδημίας και ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις προς την επόμενη μέρα τόσο για την εταιρεία όσο και για τον κλάδο των υλικών οικοδομής; Πώς κινείται ο τζίρος της εταιρείας φέτος (εκτιμήσεις για το 2020 σε σχέση με το 2019). Τι ποσοστό είναι εξαγωγές;

H επόμενη μέρα δεν είναι καθόλου προβλέψιμη για κανέναν κλάδο. Εάν θέλουμε να έχουμε μια ανταγωνιστική Ελλάδα χρειαζόμαστε ανταγωνιστικές επιχειρήσεις.
Είναι ανάγκη να γίνουμε ισχυρότεροι στην παραγωγή διεθνώς εμπορεύσιμων αγαθών. Ο πρωτογενής και ο δευτερογενής τομέας της οικονομίας είναι πρωταρχικής σημασίας για κάθε χώρα. Οφείλουμε να επανέλθουμε στην παραγωγική διαδικασία.

Στην παραγωγή προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, καινοτόμα και εξαγώγιμα. Δεδομένης της κατάστασης, η δραστηριότητα μας συνεχίζεται απρόσκοπτα. Εμμένοντας στη στρατηγική του Ομίλου ως προς την επέκταση, την καινοτομία, τη πρωτοποριακή στρατηγική στο μάρκετινγκ και την πελατοκεντρική νοοτροπία, με παροχή προϊόντων και υπηρεσιών υψηλού ποιοτικού περιεχομένου, σε συνδυασμό με τη συνεχή επιμόρφωση των στελεχών μας , κατέχουμε Ηγετική θέση στην αγορά.
Κινούμαστε δυναμικά, ανοδικά, με αύξηση του κύκλου εργασιών και της συνολικής λειτουργικής κερδοφορίας μας στο πρώτο εξάμηνο του 2020 , με τις εξαγωγές στο 40% των πωλήσεων μας.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για τα επόμενα χρόνια (επενδυτικά, επέκτασης). Θεωρείτε ότι το επιχειρηματικό περιβάλλον έχει αλλάξει και είναι πιο ελκυστικό για επενδύσεις;

Όλοι σήμερα αναγνωρίζουμε ότι η Ελλάδα χρειάζεται ένα επενδυτικό σοκ για να μπορέσει να επανέλθει σε υψηλούς και βιώσιμους ρυθμούς ανάπτυξης. Χρειάζεται, κυρίως, επενδύσεις σε νέα έργα, που δημιουργούν νέες εγκαταστάσεις και βιώσιμες θέσεις εργασίας. Είναι η τελευταία ευκαιρία για να αναπροσαρμόσουμε την αναπτυξιακή στρατηγική μας σε πιο ρεαλιστικές και στέρεες βάσεις. Επιβάλλεται να αναπροσαρμόσουμε το παραγωγικό μας μοντέλο προς την παραγωγή, την τεχνολογία, την καινοτομία, τη δημιουργία, την αυτάρκεια και τις εξαγωγές. Δεν αρκεί να μη θέτουμε εμπόδια στις επενδύσεις, πρέπει να προσελκύσουμε και να βοηθήσουμε τους επενδυτές να υλοποιήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια.
Έχουμε φιλόδοξα επιθετικά επενδυτικά πλάνα που έχουν διάρκεια. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις. Ήδη επενδύουμε, παρά τα εμπόδια της γραφειοκρατίας, της φορολόγησης, του ενεργειακού κόστους, του κακού συνδικαλισμού, της μόνιμης δυσπιστίας που συνοδεύει την επιχειρηματικότητα. Όχι μόνο στον χώρο των Μετάλλων αλλά και στην Πράσινη Ενέργεια. Θεωρώ ότι για τις εταιρίες που διαθέτουν ρευστό και ιδέες οι οικονομικές υφέσεις προσφέρουν τεράστιες στρατηγικές ευκαιρίες.

Η σημασία της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης αναδείχθηκε σε αυτή την κρίση. Ποιες είναι οι δράσεις που έχετε αναλάβει πρόσφατα; Έχετε μετρήσει την αποτελεσματικότητά τους; Πιστεύετε πως έχουν συμβάλει στην εικόνα της εταιρείας;

H προσφορά στην πατρίδα, δεν αφορά μόνο το αμιγώς επιχειρηματικό και οικονομικό «κομμάτι» της 45ετούς σχεδόν (από το 1976) παρουσίας της Kαμαρίδης GlobalWire. Στην κρίση αυτή, η εταιρία μας συμμετέχει ενεργά στην υποστήριξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Σε εθνικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης ενισχύουμε τα νοσοκομεία της χώρας, τους γιατρούς και τους νοσηλευτές μας. Επιπλέον, Σχολεία και νηπιαγωγεία, Ιεροί Ναοί, αθλητικοί και φιλοζωικοί σύλλογοι, το Πυροσβεστικό Σώμα, το Χαμόγελο του Παιδιού, τα παιδικά χωριά S.O.S. και άλλοι φορείς, έχουν γίνει δέκτες δωρεών και χορηγιών του Ομίλου.
Για εμάς αυτή είναι στη πράξη η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Όταν οι επιχειρήσεις επιστρέφουν το καλό στην κοινωνία με τρόπο υπεύθυνο και ηθικό.

O Όμιλος Καμαρίδης GlobalWire, με βαθύ αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, στέκεται δίπλα στον συνάνθρωπο. Η αλληλεγγύη για εμάς είναι ουσιαστική στάση ζωής.

 Οι δράσεις Κοινωνικής Ευθύνης είναι δράσεις καλών προθέσεων, έχουν όμως και αποτέλεσμα; Έχετε μετρήσει τη συμβολή του στην κοινωνία;
Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αποτελεί μια αρχή που ταιριάζει στην οικονομία της ελεύθερης αγοράς, όπου όμως η επιδίωξη του ατομικού κέρδους δεν γίνεται σε βάρος της συλλογικής ή κοινωνικής ευημερίας. Αντίθετα, η επιδίωξη του κέρδους είναι συμβατή με δραστηριότητες που βελτιώνουν τη θέση των εργαζομένων, προωθούν την αξιοπρέπεια του ατόμου, ενισχύουν την προστασία του περιβάλλοντος και λαμβάνουν υπόψη τους το μέλλον των επόμενων γενεών.
Λειτουργούμε υπό την αρχή της Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας. Αναγνωρίζοντας την ευθύνη του σεβασμού σε όλα τα διεθνώς αναγνωρισμένα ανθρώπινα δικαιώματα, δεσμευόμαστε στην τήρηση αρχών Βιώσιμης Ανάπτυξης. Η αρωγή σε εθνικούς, κοινωνικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς, εντάσσεται στις συντονισμένες δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας και ταυτίζεται απόλυτα με τις αρχές και τη φιλοσοφία της εταιρείας για κοινωνική προσφορά.
Οι Επιχειρήσεις επιστρέφουν τα κέρδη τους στην κοινωνία. Σε αυτή τη δύσκολη πραγματικότητα, η κάθε κίνηση από ιδιωτικούς φορείς πρέπει να γίνει παράδειγμα προς μίμηση. Κίνηση είτε μικρή ,είτε μεγάλη πρέπει να θεωρείται καλοδεχούμενη.

 Μπορεί μια εταιρεία να είναι «ηθική»; Τι σημαίνει για σας αυτό;

Σημαίνει ότι παρόλο που οι επιχειρήσεις λειτουργούν με σκοπό το κέρδος, και παρότι δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως ηθικά πρόσωπα, εάν θέλουν να συνεχίσουν το παιχνίδι του επιχειρείν, αν θέλουν δηλαδή να υπάρχουν μέσα σε μια «βιώσιμη» αγορά, τέτοια που θα επιτρέπει την δράση τους θα πρέπει να υιοθετήσουν μια συμπεριφορά, που θα διέπεται από ένα πνεύμα έντιμου και καθαρού παιχνιδιού. Η ευθύνη αυτή υποχρεώνει τις εταιρίες να κάνουν ότι είναι σωστό, δίκαιο και εύλογο, ακόμη και όταν δεν είναι υποχρεωμένες από το νομικό πλαίσιο.
Οι ηθικές ευθύνες, αποτελούνται απ’ ότι γενικά αναμένει η κοινωνία πέρα από τις οικονομικές και νομικές προσδοκίες. Παρά την κρίση που μας αιφνιδίασε, παραμείναμε ψύχραιμοι, δυνατοί και ενωμένοι με μεγάλο αίσθημα ευθύνης και προσφοράς. Επιστρέψαμε στις αξίες και στα ιδανικά περισσότερο από ποτέ. Η βιομηχανία είναι λειτούργημα κερδοφόρο αλλά όχι κερδοσκοπικό.

 

Διαβάστε επίσης:

Αλεξία Μπρη (L’oreal): Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι αντίληψης της ομορφιάς όσο και άνθρωποι στη γη

Σίσσυ Ηλιοπούλου (Coca Cola): Δεν έχει σημασία το φύλο, αυτό που μετράει είναι η προσωπικότητα και το μυαλό

Ελένη Βαρβιτσιώτη, Βικτωρία Δενδρινού: «Το συναίσθημα ότι βρήκαμε κάτι που δεν έχει δει κανείς άλλος, ήταν συγκλονιστικό»

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση