ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Πώς να οδηγήσετε την ομάδα σας στην επιτυχία χωρίς να κάνετε αρνητικά σχόλια

σχόλια
Photo by Christin Hume on Unsplash

Σε περίπτωση που είστε επικεφαλής της ομάδας σας στη δουλειά, θα έχετε διαπιστώσει ότι το κάθε άτομο έχει διαφορετικό χαρακτήρα. Επίσης, σίγουρα θα έχουν υπάρξει φορές, που έχετε κάνει αρκετές παρατηρήσεις, χωρίς όμως κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Εδώ βρίσκεται όμως το σημείο, που χρειάζεται να σκεφτείτε αν αυτά τα δύο στοιχεία συνδέονται μεταξύ τους.

Ένας ηγετικός ρόλος ποτέ δεν είναι εύκολος και αυτό γιατί απαιτεί ένα πλήθος από δεξιότητες, που δε σας τοποθετούν αποκλειστικά στο να δίνετε οδηγίες και να κάνετε παρατηρήσεις με αδιάλλακτο τρόπο.

Για να καταφέρετε να ανεβάσετε την ομάδα σας στην κορυφή, θα χρειαστεί από εσάς να σκεφτείτε πιο σφαιρικά. Η προσέγγιση κάθε υπαλλήλου με γνώμονα τις δικές του δεξιότητες θα βοηθήσει όχι μόνο εσάς τους ίδιους αλλά και τους ανθρώπους σας, να αναγνωρίσουν τη δική τους αξία και να γίνουν πιο δεκτικοί στις μελλοντικές σας παρατηρήσεις.

Για να μπορέσετε να είστε πιο αποτελεσματικοί απέναντι στην ομάδα σας και να μετατρέψετε από αρνητικά σε θετικά τα σχόλια σας, καλό είναι να χωρίσετε τους υπαλλήλους σε κατηγορίες ανάλογα με αυτά που επιθυμείτε να σας προσφέρουν.

Δείτε ποια είναι τα προφίλ τους και με ποιον τρόπο θα σας φανούν χρήσιμα:

Οι δημιουργικοί- αυτοί που βγαίνουν μπροστά σε μια ομάδα

Αυτά είναι τα κορυφαία άτομα σας. Εκείνα που με την καθοδήγηση σας φτάνουν στην κορυφή. Σε αυτούς είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζετε την αξία τους, ειδικά τώρα που η πανδημία έχει φέρει μεγάλη αναταραχή και στον όγκο εργασίας και στα ωράρια.

Είναι σημαντικό να τους ενθαρρύνετε να μην χάνουν την ελπίδα τους όταν κάτι πάει στραβά. Έτσι θα γίνουν πιο καταδεκτικοί και στις παρατηρήσεις σας, διότι ήδη θα αισθάνονται ότι έχουν κίνητρα να δώσουν το κάτι παραπάνω.

Οι μη αποδοτικοί

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει, ότι ορισμένοι από την ομάδα σας, σημειώνουν καθοδική πορεία. Ακόμα και αν τους κάνετε συστάσεις, βλέπετε ότι δεν υπάρχει σημαντική αλλαγή στην αποδοτικότητα τους. Αντί να σπαταλάτε το χρόνο σας στις παρατηρήσεις, μπορείτε να επιλέξετε να τους μιλήσετε απευθείας με ειλικρίνεια και πραγματικό ενδιαφέρον.

Ίσως να χρειάζονται να ακούσουν από εσάς ότι είστε εκεί να τους βοηθάτε και όχι να τους κατακρίνετε. Αν σταθείτε απέναντι στο πρόβλημα τους και δείξετε οτι νοιάζεστε τόσο πιο κοντά σας θα τους φέρετε. Μπορεί ο λόγος που έχουν πάψει να αποδίδουν το ίδιο, να είναι η κούραση, ο μεγάλος φόρτος εργασίας, ακόμα και ένα σοβαρό προσωπικό θέμα.

Η ηγετική προσωπικότητα, θα σκύψει πάνω από τα προβλήματα της ομάδας και θα προσπαθήσει να παρακινήσει τα άτομα που δεν αποδίδουν να βρουν εκ νέου κίνητρα, για να γίνουν πιο παραγωγικά.

Οι στάσιμοι

Αυτή είναι μια κατηγορία, που μπορεί να σας μπερδεύει αρκετά. Πρόκειται για τα άτομα που δεν ειχαν κάποια εξέλιξη, ούτε καλή ούτε κακή.

Οι ειδικοί λένε ότι σε αυτή την περίπτωση, καλό είναι να ελέγξετε εάν το άτομο αυτό διαδραματίζει έναν κρίσιμο ρόλο στην ομάδα.

Προσπαθήστε να διαπιστώσετε εάν είναι απογοητευμένο με την πρόοδό του και προσπαθήστε να μάθετε σε ποιο κομμάτι θα ήθελε να αναπτυχθεί.

Το ζήτημα είναι να αποκτήσουν και πάλι κίνητρα για γίνουν πιο αποτελεσματικοί για την ομάδα.

Ο ειδικός 

Αυτός ο υπάλληλος γνωρίζει τις αρμοδιότητες του. Στην πραγματικότητα, έχουν περάσει τα ίδια ή περισσότερα από ό, τι εσείς οι ίδιοι.

Αυτή η κατάσταση μπορεί να είναι περίεργη, ειδικά εάν το μέλος της ομάδας είναι ανθεκτικό στην καθοδήγησή σας και γίνεται εύκολα αμυντικό. Αλλά μπορείτε πραγματικά να χρησιμοποιήσετε αυτήν την κατάσταση προς όφελός σας.

Ακούστε την εμπειρία τους και ακολουθήστε μερικές φορές τις προτάσεις τους. Δεν είναι κακό να αφήνετε τους άλλους να σας δίνουν ιδέες , γιατί ακόμα και όσοι βρίσκονται σε ηγετικά πόστα δεν είναι σε θέση να τα γνωρίζουν όλα και να μπορούν να κάνουν τα πάντα.

Δώστε τους το δικαίωμα να αισθάνονται χρήσιμοι και έτσι θα κρατούν λιγότερες άμυνες απέναντι σας.

Επομένως, παρατηρήστε, ακούστε, σκεφτείτε βαθιά και γίνετε περισσότερο ευέλικτοι Με αυτόν τον τρόπο, θα επιτρέψετε στη  συναισθηματική νοημοσύνη  να κατευθύνει τα σχόλια σας, για να βοηθήσετε τους ανθρώπους σας να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους.

Διαβάστε επίσης:

9 βήματα για να επιλέξετε το κατάλληλο όνομα της επιχείρησης σας

Τα 5 λάθη που πρέπει να αποφύγετε όταν ξεκινάτε μια νέα επιχείρηση

3 tips για να διαχειρίζεστε καλύτερα το χρόνο κατά τη διάρκεια της τηλεργασίας

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση