ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Οι 5 λέξεις του Τζεφ Μπέζος που λένε την αλήθεια για τη ζωή και τις επιχειρήσεις

Τζεφ Μπέζος
, .wikimedia.org/w/index.php?curid=21166413

Ο Τζεφ Μπέζος, εξέδωσε χθες την επιστολή του για τους μετόχους ως CEO της Amazon. Μέσα σε ένα μακροσκελές κείμενο μιλάει για το όραμά του για το μέλλον και την ιστορία της εταιρείας.

Ο λόγος που το κείμενο του, έχει τόση σημασία, είναι επειδή αναφέρει μια μεγάλη αλήθεια για τις επιχειρήσεις, η οποία αντανακλά και στη ζωή. Από τις 5.600 λέξεις, ξεχωρίζουν μόνο 5 που λένε: «Δημιουργήστε περισσότερα από όσα καταναλώνετε».

Αυτή η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, σύμφωνα με τον Μπέζος.

Στο απόσπασμα γράφει:

«Αν θέλετε να είστε επιτυχημένοι στις επχειρήσεις, (στη ζωή στην πραγματικότητα), πρέπει να παράγετε περισσότερα από όσα καταναλώνετε. Ο στόχος είναι να δημιουργείτε αξία για οποιοδήποτε αλληλεπιδράτε. Όποια επιχείρηση δεν δημιουργεί αξία για εκείνους που έρχεται σε επαφή, ακόμα και αν φαίνεται επιτυχημένη, δε θα έχει μεγάλη διάρκεια ζωής. Βρίσκεται στο δρόμο προς την καταστροφή».

Σε οποιαδήποτε σχολή επιχειρήσεων στον κόσμο οι άνθρωποι μιλούν για «δημιουργία αξίας» και «καταγραφή αξίας».

Οι όροι αυτοί δείχνουν αρκετά εύκολοι, σχεδόν αυτοπροσδιορίζονται, Στην πραγματικότητα όμως, βρίσκονται σε συνεχή σύγκρουση.

Η ένταση προκύπτει επειδή τα εμπλεκόμενα μέλη μιας επιχείρησης, δεν έχουν όλα τα ίδια συμφέροντα και επειδή η δημιουργία αξίας σύμφωνα με τον Μπέζος, στην επιχείρηση και στη ζωή, μετριέται καλύτερα μακροπρόθεσμα.

Όμως, όσο λιγότερη δημιουργεί μια εταιρεία, τόσο μεγαλύτερη πίεση μπορεί να υπάρξει για να συλλάβει οποιαδήποτε αξία υπάρχει.

Η φράση αυτή μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε μια ερώτηση, που σκοπό έχει να σας βοηθήσει να οργανώσετε τις σκέψεις σας και να οδηγηθείτε πολύ γρήγορα στην αλήθεια, σχετικά με την επιχείρηση αλλά και τη ζωή σας.

«Δημιουργεί αυτή η επιχείρηση περισσότερα από όσα καταναλώνει»;

«Αυτό το άτομο δημιουργεί περισσότερα από αυτά που καταναλώνει»;

Στην ουσία το ερώτημα που καλείστε να απαντήσετε στον εαυτό σας είναι το εξής:

Μπορώ να δημιουργήσω περισσότερα από όσα καταναλώνω, στις σχέσεις μου, στην επαγγελματική μου ζωή και στην επιχείρηση που διοικώ;

Ο τρόπος αυτός είναι πολύ αποτελεσματικός, για να αρχίσετε να σκέφτεστε αν πρόκειται για κάποιο άτομο με το οποίο θέλετε να περάσετε χρόνο ή για μια επιχείρηση με την οποία θέλετε να εμπλακείτε.

Αυτό μπορεί να ισχύσει και αντίστροφα, δηλαδή εάν υπάρχει πιθανότητα, να είναι επικερδές ή τοξικό για άλλους ανθρώπους να συνεργαστούν μαζί σας.

Διαβάστε επίσης:

Γιατί η θετικότητα δεν οδηγεί πάντα μια επιχείρηση στην επιτυχία

Διαλογισμός «σάρωσης» σώματος: Τι είναι και γιατί τον συνιστούν οι ειδικοί

Πώς να αναπτύξετε ένα υγιές περιβάλλον εργασίας σε μια επιχείρηση

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση