SUSTAINABILITY

O λόγος που η Κοπεγχάγη έγινε η πρωτεύουσα της βιώσιμης μόδας

O λόγος που η Κοπεγχάγη έγινε η πρωτεύουσα της βιώσιμης μόδας
Photo by Michael Lee on Unsplash

Η Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης επαναπροσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε ολόκληρη τη βιομηχανία. Κι όχι μόνο για τα εντυπωσιακά brands που παρουσιάζουν τις συλλογές τους, αλλά επειδή προσπαθεί να αναδείξει τη βιωσιμότητα στην κορυφή των τάσεων.

Δύο φορές το χρόνο – συνήθως στο τέλος του καλοκαιριού και την αρχή του χειμώνα – η Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης συνδυάζει τους mainstream κολοσσούς, όπως το H&M, με πιο εναλλακτικά και sustainable ονόματα, όπως η Ganni, και «νέο αίμα» όπως ο Rixo. Στόχος της, είναι να ασκήσει πίεση ώστε να χρησιμοποιούνται οι πιο «πράσινες» και ηθικές πρακτικές.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Copenhagen Fashion Week (@cphfw)


Τον περασμένο Ιανουάριο, για παράδειγμα, καθιέρωσε ένα πρωτοφανές σχέδιο δράσης. Όρισε 17 βιώσιμους στόχους – από τα zero waste σχέδια μέχρι τη χρήση οργανικών ή ανακυκλωμένων υφασμάτων στο 50%, τουλάχιστον, των ενδυμάτων – τους οποίους οι εταιρείες θα πρέπει να ικανοποιήσουν μέχρι το 2023. Υπογράμμισε επίσης πως, σε αντίθεση με αυτό που συνέβαινε ως τότε, τα ρούχα που δεν πωλήθηκαν δεν επιτρέπεται να καταστρέφονται, ενώ δεσμεύθηκε ότι ολόκληρη η Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης θα γίνει zero waste μέχρι το 2022.

Τώρα που ξεκινά η παρουσίαση των καλοκαιρινών κολεξιόν, δεν είναι λίγα τα brands που επαναπροσδιορίζουν το όραμα και τις επιδείξεις τους. Φέτος, η Skall Studio θα κυκλοφορήσει βίντεο στο οποίο δε θα πρωταγωνιστούν επαγγελματίες μοντέλα, αλλά φίλοι και συγγενείς. «Αυτό είναι κατά κάποιον τρόπο βιώσιμο για εμάς, και είναι πολύ μεγάλο κι εντελώς καινούργιο», εξήγησε η συνιδρύτρια της εταιρείας, Μαρί Σκαλ. «Θεωρώ πως για εμάς, ήταν εξαιρετικά σημαντικό να δώσουμε μία προσωπική πινελιά, για να γνωρίσει ο κόσμος ποια είναι η Skall Studio».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Copenhagen Fashion Week (@cphfw)


Η συγκεκριμένη εταιρεία, παράλληλα, χρησιμοποιεί οργανικό βαμβάκι, οργανικό λινό, ανακυκλωμένο μαλλί και παράγει τα προϊόντα της στη Δανία, από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας της. Δεν έκανε στροφή προς τη βιωσιμότητα, λοιπόν, αλλά «γεννήθηκε» σ’ αυτήν.

«Όταν ξεκινήσαμε, κανείς δε μιλούσε για αυτό», είπε η Μαρί στο Departures. «Απλώς νιώσαμε πως έπρεπε να γίνει κάτι καινούργιο, κάτι που δεν είχε υπάρξει ποτέ πριν στη Δανία ή τη Σκανδιναβία. Φυσικά, γνωρίζαμε τη Στέλα Μακάρντεϊ, αλλά η Δανία δε γνώριζε ακόμη τι θα πει βιώσιμη μόδα. Ήταν σημαντικό, αλλά κι εξαιρετικά δύσκολο έργο καθώς δυσκολευόμασταν να βρούμε οργανικά υφάσματα, προμηθευτές, συνεργάτες που θα βοηθούσαν στην ανακύκλωση.»

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Copenhagen Fashion Week (@cphfw)


Η Ganni, επίσης, η οποία είναι γνωστή για τα «παιχνιδιάρικα» χρώματα και τους oversized γιακάδες, προωθεί όσο μπορεί τη βιωσιμότητα. Οι Νικολάι και Ντίτε Ρέφστραπ, το ζευγάρι που ίδρυσε το brand, θα παρουσιάσει τη συλλογή του μέσα από ένα βίντεο, στο οποίο τρεις διαφορετικές γυναίκες θα δίνουν μουσική παράσταση. Υποστηρίζουν πως για το 80% της ready-to-wear κολεξιόν χρησιμοποιήθηκαν είτε οργανικά είτε ανακυκλωμένα υλικά, ενώ η εταιρεία έχει δημιουργήσει το δικό της πλάνο για να γίνει ακόμη πιο «πράσινη».

«Είναι εξαιρετικό που βλέπουμε πόσα labels προσπαθούν να εντάξουν τη βιωσιμότητα στη φιλοσοφία τους», τόνισε η Σκαλ. «Μπορεί να πάρει ένα, δύο ή δέκα χρόνια, όμως παλεύουμε σκληρά για αυτό. Και οι πελάτες το βλέπουν και το θέλουν.»

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Copenhagen Fashion Week (@cphfw)


Διαβάστε επίσης:

Η Jennifer Atilemile θέλει να φέρει τη διαφορετικότητα στην ηθική μόδα

H βιώσιμη μόδα με αριθμούς: Ποια είναι η πραγματική αξία των ρούχων σας;

Ηθική μόδα: Όσα (δεν) μας έμαθε το 2020

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση