SUSTAINABILITY

Πώς η Amazon δημιουργεί μία αυτοκρατορία απορριμμάτων

Πώς η Amazon δημιουργεί μία αυτοκρατορία απορριμμάτων
πηγή: Pexels

H Amazon κατάφερε να χρησιμοποιήσει την πανδημία υπέρ της. Ο σύντομα πρώην CEO, Τζεφ Μπέζος, είδε την περιουσία του να αυξάνεται κατά πολλά εκατομμύρια και τα κέρδη της εταιρείας να εκτοξεύονται. Οι καταναλωτές, από την πλευρά τους, όλο χαρά παραλάμβαναν τα χαρτονένια δέματά τους. Κι όλοι ήταν ευχαριστημένοι – ή μήπως όχι;

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Bloomberg, η τιμή του κυματοειδούς κι ανακυκλώσιμου χαρτονιού – γνωστού και ως OCC – που χρησιμοποιείται στην κατασκευή των συσκευασιών της Amazon έχει διπλασιαστεί μέσα σε έναν χρόνο. Κι ο αριθμός δεν φαίνεται να «πέφτει». Αναφορά της Resource Recycling επίσης, παρατήρησε πως ένας τόνος OCC στις ΗΠΑ κοστίζει πλέον 75 περίπου δολάρια – τέτοια εποχή πέρσι, για την ίδια ποσότητα θα δίναμε 25 δολάρια.

Ας δούμε ποιο είναι το πρόβλημα. Όταν η ζήτηση ενός προϊόντος αυξάνεται τόσο έντονοι βιομηχανίες καλούνται να δημιουργήσουν μεγαλύτερες ποσότητες του προϊόντος σε πολύ ταχύτερους ρυθμούς. Το πρόβλημα είναι πως η ζήτηση δε συναντά την προσφορά. Προκειμένου να καλυφθεί η διαφορά τους, χρησιμοποιήθηκε μεγάλη ποσότητα μη ανακυκλώσιμου χαρτονιού.

Αυτό έπληξε σημαντικά τις ΗΠΑ. Το ανεπαρκές σύστημα ανακύκλωσης σε συνδυασμό με τα απορρίμματα που αυξήθηκαν αρκετά, επιβαρύνουν σε μεγάλο βαθμό τον πλανήτη. Ταυτόχρονα, η ελλιπής ενημέρωση των Αμερικανών σχετικά με το τι είναι πραγματικά ανακυκλώσιμο, μετατρέπει το πρόβλημα σε εφιάλτη. Πετώντας πάνες, χαρτοπετσέτες, σκεύη φαγητού σε λάθος κάδους, αχρήστευαν ολόκληρο το περιεχόμενό τους, οδηγώντας το σε κάποια χωματερή.

Φυσικά, δεν ευθύνεται μόνο η Amazon για την κατάσταση αυτή. Της αναλογεί, όμως, το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης. Το 2020, οι πωλήσεις της άγγιξαν τα 296 δισεκατομμύρια δολάρια – σχεδόν το 33% των συνολικών κερδών του ηλεκτρονικού εμπορίου – ξεπερνώντας τους ανταγωνιστές της όπως η Target και η Walmart. Με άλλα λόγια, 1 στα 3 δέματα που έφτασαν στις αμερικανικές πόρτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, φέρει την επωνυμία της Amazon.

 

Διαβάστε επίσης:

Το επόμενο βήμα για τη βιώσιμη μόδα: Μια εταιρεία μετατρέπει τα πλαστικά απορρίμματα σε ρούχα και αξεσουάρ

Σωστή ανακύκλωση: Μόνο έτσι θα ξεπεράσουμε το αδιέξοδο του πλαστικού μίας χρήσης

Ηθική μόδα: Όσα (δεν) μας έμαθε το 2020

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση