SUSTAINABILITY

Βιώσιμη μόδα: Ο λόγος που αξίζει να επεκταθεί στην plus-size αγορά

Βιώσιμη μόδα: Ο λόγος που αξίζει να επεκταθεί στην plus-size αγορά
πηγή: Instagram @marielle.elizabeth

Σε αυτούς τους καιρούς αβεβαιότητας, όταν όλα βρίσκονται σε μία παύση, οι εταιρείες βιώσιμης μόδας καλούνται να αντιμετωπίσουν μία ακόμη πρόκληση: Την ανάγκη των καταναλωτών για μεγαλύτερα μεγέθη. Όσο περνούν οι μήνες, μάλιστα, βρίσκεται όλο και ψηλότερα στη λίστα των προτεραιοτήτων τους, καθώς η βιομηχανία της μόδας αλλάζει.

Τα βιώσιμα brands γνωρίζουν καλά πως η plus-size αγορά έχει ανάγκη από φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα. Η διαφορά στο σωματότυπο δεν συνεπάγεται μικρότερο ενδιαφέρον για τον πλανήτη. Επιπλέον, αν κοιτάξουμε τους αριθμούς, θα δούμε πως στην κατηγορία εκείνοι ανήκει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού: Στις ΗΠΑ, το 66% των γυναικών φοράει μέγεθος Large ή μεγαλύτερο. Η βρετανική plus-size αγορά παρουσίασε 4% ανάπτυξη τη χορνιά που πέρασε, σύμφωνα με το Coresight Research, ενώ παρά την πανδημία, η αξία της ξεπέρασε τα 28 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι εταιρείες θα πρέπει να προσπαθήσουν σκληρά για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των plus-sized καταναλωτών. Η συγγραφέας Μαριέλ Ελίζαμπεθ Τέρχαρτ, συγγραφέας, φωτογράφος και influencer από το Έντμοντον, μιλώντας στη Vogue Business τόνισε πόσο αυτός ο χώρος έχει απογοητεύσει τις γυναίκες, καθώς για χρόνια τους φερόταν σαν να είναι αόρατες. Δεν υπήρχαν βιώσιμες και ηθικές επιλογές για εκείνους. «Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να στηρίξω ένα κίνημα που δεν έχει  καν το νούμερό μου», εξήγησε.


«Το να κυκλοφορήσεις μία plus-sized συλλογή δεν απέχει πολύ από το να επαναπροσδιορίσεις το κοινό σου. Γιατί να σε ακολουθεί ένας άνθρωπος με μεγαλύτερο σωματότυπο, αν δεν μπορεί να αγοράσει αυτό που του πουλάς; Πρέπει να βρεις έναν τρόπο να τον καλέσεις προς το brand σου».

Έπειτα, υπάρχει σημαντικό ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή των ρούχων. Ένα σώμα με περισσότερες καμπύλες, έχει διαφορετικές ανάγκες – τις οποίες πολλοί αποτυγχάνουν διαρκώς να καλύψουν. Η Ρέι Σέρνα, ιδρύτρια και Πρόεδρος της αμερικανικής Weay που παράγει κομμάτια έως XXXXXXL, σημειώνει πως «οι δυσκολίες οφείλονται και στο ότι δεν έχουμε τόσα μοντέλα. Αλλά μόλις ήρθαμε σε επαφή με τρία ή τέσσερα για κάθε μέγεθος, βρήκαμε τη φόρμουλα και το “σκίσαμε”».

Η Ντομινίκ Ντρέικφορντ, influencer βιώσιμης και ηθικής μόδας, συνιδρύτρια της Sustainable Brooklyn, θεωρεί πως η εικόνα που βγάζουν προς τα έξω τα βιώσιμα brands είναι πολύ συγκεκριμένη. Το πρόβλημα είναι πως όλα ξεκίνησαν ως «ένα παράγωγο της mainstream βιομηχανίας… λευκές, πολύ αδύνατες γυναίκες με ίσια μαλλιά. Είναι πολύ συγκεκριμένος ο κόσμος μπορεί να συμμετάσχει στη μόδα».


Η αλλαγή, βέβαια, είναι κοντά.

Το πρώτο βήμα, είναι η κατανόηση της plus-size αγοράς και των καταναλωτών. Έπειτα, θα έρθει το τέλος του ρατσισμού και των διακρίσεων απέναντι στο διαφορετικό. «Αν είσαι σχεδιαστής και έχεις μόνο αδύνατους φίλους, να προσλάβεις παχουλούς για την επιχείρησή σου – για να βεβαιωθείς πως το κάνεις σωστά και θα λειτουργήσει», τονίζει η Τέρχαρτ.

 

Διαβάστε επίσης:

Ο λόγος που η ποικιλομορφία στη μόδα, δε συνεπάγεται την ισότητα

H συνάντηση των κληρονόμων: Οι Νίκι Χίλτον και Αμάντα Χιρστ ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη βιώσιμη μόδα

H βιώσιμη μόδα με αριθμούς: Ποια είναι η πραγματική αξία των ρούχων σας;

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση