ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Κατερίνα Μάνου: Μια γυναίκα στο σκληρό στίβο των επιχειρήσεων θα πρέπει να παλέψει για να επιβληθεί- Σχέδια ανάπτυξης σε όλη την Ελλάδα

Κατερίνα Μάνου, Αντιπρόεδρος Πωλήσεων IWG, Ν.Α Ευρώπης

Η Κατερίνα Μάνου είναι  σήμερα Αντιπρόεδρος Πωλήσεων Ν.Α Ευρώπης (Μέσης Ανατολής, Πολωνίας, Ουγγαρίας, Ρουμανίας, Σλοβακίας και Τσεχία) στην διεθνή εταιρεία IWG (Regus, Spaces), που διαχειρίζεται και μισθώνει χώρους γραφείων και όχι μόνο. Ξεκίνησε στη Regus πριν 15 χρόνια όταν είχε μόνο ένα κέντρο γραφείων και αυτό ζημιογόνο. Ως υπεύθυνη Ελλάδας ανέπτυξε το δίκτυο της IWG στην Ελλάδα από ένα  κέντρο σε έξι σημεία στην Αθήνα μέσω δύο brands (Regus & Spaces), με περισσότερα σημεία να έπονται σύντομα, και κατέστησε τις δραστηριότητες της IWG στην Ελλάδα από ζημιογόνες σε κερδοφόρες.

Μιλάει στο portraits.gr για τις τάσεις στην αγορά γραφείων και για τα σχέδια της IWG να αναπτυχθεί  με γραφεία πανελλαδικά, όσο και για τον τρόπο που πέτυχε να γίνει αποδεκτή ως γυναίκα στη θέση αυτή σε διαφορετικές χώρες.  Δηλώνει “σαν γυναίκα σε κάποιες από τις χώρες που ανήκουν στη δικαιοδοσία μου αντιμετώπισα αρνητική στάση λόγω του φύλου μου και χρειάστηκε πολύς κόπος και περίσσια υπομονή έως ότου βρεθεί κοινά αποδεκτός κώδικας επικοινωνίας και να γίνω αποδεκτή. Για να το πετύχω υποχρεώθηκα να πάρω δύσκολες επαγγελματικές αποφάσεις, αλλά και να φροντίσω για την παροχή κινήτρων τέτοιων που θα κινητοποιούσαν πραγματικά το προσωπικό στις διάφορες χώρες που έλεγχα”.

Επίσης τονίζει ότι μια γυναίκα σε ψηλή θέση στην ιεραρχία μιας επιχείρησης εξακολουθεί και ξενίζει πολλούς άντρες και είναι ευκολότερο για έναν άντρα να ανελιχθεί στην επιχειρηματική πυραμίδα, αφού μπορεί να προσβλέπει σε υποστήριξη από το ανδροκρατούμενο χώρο της διοίκησης.

 H ανάπτυξη της IWG με τα δύο brands (Regus & Spaces) βασίζεται στην τάση στην αγορά για μεγαλύτερη ευελιξία και ποιότητα στους χώρους εργασίας με άμεσο τρόπο. Πoιες είναι σήμερα οι κυρίαρχες τάσεις της αγοράς, τι ζητούν οι πελάτες σας; Επηρεάστηκαν οι απαιτήσεις των πελατών σας από την πανδημία;

 Το παραδοσιακό γραφείο με την αυστηρή μορφή που το γνωρίζουμε φθίνει. Αυτή ήταν μία τάση που είχε παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά με την πανδημία του COVID επιταχύνθηκε. Η ανάγκη για ευελιξία είναι πλέον επιτακτική, αλλά την ίδια στιγμή οι επιχειρήσεις δεν θέλουν να κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα του εργασιακού περιβάλλοντος. Οι πελάτες θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να αυξομειώνουν τους εργασιακούς χώρους που καταλαμβάνουν σύμφωνα με τις απαιτήσεις των δραστηριοτήτων τους – όταν αυτές εμφανίζουν μείωση η χρήση περιορίζεται, ενώ όταν οι δραστηριότητες εντατικοποιούνται απαιτείται άμεση πρόσβαση σε επιπλέον υποδομές.

Κατερίνα Μάνου, Αντιπρόεδρος Πωλήσεων IWG, Ν.Α Ευρώπης

  Σε πόσα σημεία στην Αθήνα έχετε σήμερα χώρους γραφείων; Ποια είναι τα σχέδια επέκτασης;  Επηρεάστηκαν τα σχέδιά σας από την πανδημία;

Καλύπτουμε ήδη σημαντικές τοποθεσίες που αποτελούν σημεία αναφοράς γιά επιχειρήσεις, όπως το Μαρούσι, ο κόμβος Αλεξάνδρας και Κηφισίας, στις παρυφές του κέντρου της πόλης, την περιοχή του ιστορικού κέντρου, αλλά και την περιοχή της οδού Πειραιώς και την Συγγρού. Επίσης έχουμε επιχειρηματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες της επιχειρηματικής κοινότητας της Βορείου Ελλάδας.

Άμεσα πλάνα μας αποτελούν η επέκταση στα νότια προάστια της Αθήνας, από τον Πειραιά μέχρι τη Γλυφάδα, αλλά και όλες οι μεγάλες πόλεις με έντονη εμπορική και επιχειρηματική δραστηριότητα.

Βραχυπρόθεσμα παρατηρούμε μία στάση αναμονής, αλλά τα σχέδια επέκτασής μας παραμένουν και είναι ιδιαίτερα δυναμικά, αφού θεωρούμε ότι οι λύσεις που παρέχουμε ανταποκρίνονται στην ανάγκη των εταιρειών και των εργαζομένων  για μεγαλύτερη ευελιξία και στοχεύουμε να ανοίξουμε 29 κέντρα τους επόμενους 24 μήνες και να αναπτύξουμε πανελλαδικό δίκτυο.  Το όραμα της εταιρείας διεθνώς είναι να αποκτήσει 50,000 σημεία– βρισκόμαστε στα 3,400 –  ή ένας χώρος εργασίας σε κάθε γωνία.

 Ποια είναι η αναπτυξιακή σας πορεία; Πόσοι είναι σήμερα οι πελάτες σας, ο αριθμός τους έχει αυξητική πορεία τα τελευταία χρόνια; Τα έσοδα; Ποιος είναι ο στόχος για την επόμενη τριετία-πενταετία;

Τα τελευταία 15 χρόνια η εταιρεία αναπτύσσεται διαρκώς, αφού έχουμε μέχρι σήμερα ακολουθήσει ένα σχέδιο προσεκτικής επέκτασης, τόσο προσθέτοντας επιπλέον χώρους σε τοποθεσίες που ήδη βρισκόμαστε, όσο και εντάσσοντας νέες τοποθεσίες στο δίκτυο μας. Προφανώς αυτή η επέκταση είναι αποτέλεσμα της συνεχώς αυξημένης ζήτησης. Το πελατολόγιό μας ανέρχεται σε 2.5 εκατομμύρια παγκοσμίως, αλλά ο αριθμός των πελατών δεν είναι το μόνο κριτήριο βάση του οποίου αποτιμούμε την επιτυχία μας, γιατί η δεξαμενή των πελατών μας περιλαμβάνει από πολυεθνικές με μεγάλο αριθμό εργαζομένων, ως και νεοφυείς επιχειρήσεις που χρειάζονται μόνο μία θέση εργασίας. Ο μεσο-μακροπρόθεσμος στόχος είναι να είμαστε παρόντες σε όλες τις εμπορικά ενδιαφέρουσες περιοχές στην Αθήνα, αλλά και εκτός Αθηνών και να απευθυνόμαστε σε όλων των ειδών τις επιχειρήσεις, είτε ημεδαπές, είτε αλλοδαπές.

Ποιες από τις υπηρεσίες σας είναι η πιο δημοφιλής; Τι διαφορά έχει η Regus από την Spaces;

Η πιο δημοφιλής υπηρεσία μας είναι η παροχή εξοπλισμένων χώρων γραφείων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και υπηρεσίες όπως η παροχή νομικής έδρας, τηλεφωνικού κέντρου, διαχείρισης ταχυδρομίου υστερούν, αφού οι πελάτες μας μπορούν να επιλέξουν από μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών παράλληλα με τις βασικές υπηρεσίες που λαμβάνουν. Η επέκταση μας μέσω των Spaces μας επέτρεψε να απευθυνθούμε και στο κοινό εκείνο που επιθυμεί διαδραστικότητα με άλλους, ανεξάρτητους επαγγελματίες σε ανοιχτούς χώρους – τα Spaces business clubs παρέχουν αυτή τη δυνατότητα. Ο λόγος για τον οποίο η IWG έχει πολλά brands είναι γιατί ο κάθε εργαζόμενος εκτός από την ευελιξία της τοποθεσίας θέλει και επιλογές σχετικές με το περιβάλλον εργασίας  που ταιριάζει καλύτερα στη φιλοσοφία της εταιρείας του.

 Τι διαφορετικά χαρακτηριστικά έχουν οι απαιτήσεις των Ελλήνων επιχειρηματιών, από τους πελάτες σας σε άλλες χώρες όπου βρίσκεστε;

Σίγουρα η μέση ελληνική επιχείρηση είναι πιο συντηρητική και αρκετά επιφυλακτική σε κάθε τι καινούργιο – αυτό δικαιολογείται απόλυτα από το αβέβαιο επιχειρηματικό περιβάλλον που αντιμετωπίζει. Υπό αυτή τη έννοια είναι πιο δύσκολο να πεισθεί μία ελληνική επιχείρηση για τα συνολικά οφέλη που παρέχουν οι λύσεις προτείνουμε, αλλά όταν πεισθεί, εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Ποια είναι η προσωπική σας πορεία μέχρι σήμερα; Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις και οι σημαντικότερες αποφάσεις που λάβατε;

Ξεκίνησα στην Regus πριν από 15 χρόνια, Τότε η παρουσία της εταιρείας ήταν ισχνή – μόνο ένα κέντρο και αυτό ζημιογόνο! Ο πρώτος μου στόχος ήταν να πείσω την την εταιρεία ότι η Ελλάδα ήταν μια χώρα με προοπτική και ότι άξιζε να δοθεί προσοχή και να επενδυθούν πόροι στην ανάπτυξη της. Στην πορεία αυτών των 15 χρόνων ανέλαβα επιπλέον χώρες και σίγουρα η απόσταση δυσκόλευε την επικοινωνία με το κατά τόπους προσωπικό και την επίτευξη των επιμέρους στόχων. Μία επιπλέον διάσταση είναι ότι σαν γυναίκα σε κάποιες από τις χώρες που ανήκουν στη δικαιοδοσία μου αντιμετώπισα αρνητική στάση λόγω του φύλου μου και χρειάστηκε πολύς κόπος και περίσσια υπομονή έως ότου βρεθεί κοινά αποδεκτός κώδικας επικοινωνίας και να γίνω αποδεκτή. Για να το πετύχω υποχρεώθηκα να πάρω δύσκολες επαγγελματικές αποφάσεις, αλλά και να φροντίσω για την παροχή κινήτρων τέτοιων που θα κινητοποιούσαν πραγματικά το προσωπικό στις διάφορες χώρες που έλεγχα.

Πιστεύετε ότι υπάρχει διαφορά στον τρόπο που διοικεί μια γυναίκα από έναν άνδρα; Υπάρχουν πλεονεκτήματα γυναικείου μάνατζμεντ;

Οπωσδήποτε. Μια γυναίκα στον σκληρό στίβο των επιχειρήσεων θα πρέπει να παλέψει ώστε να επιβληθεί – μερικές φορές αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει πάρει αποφάσεις που να μην αρμόζουν στην καθιερωμένη εικόνα της γυναίκας, αλλά μια γυναίκα έχει πολύ πιο ανεπτυγμένη τη συναισθηματική νοημοσύνη και τη χρησιμοποιεί πολύ περισσότερο σε σχέση με ένα άντρα.

Η παρουσία γυναικών σε υψηλές θέσεις στην πυραμίδα είναι σπανιότερη σε σχέση με τους άνδρες. Που οφείλεται κατά τη γνώμη σας; Εσείς συναντήσατε εμπόδια λόγω του φύλου στην πορεία σας; Ποια χαρακτηριστικά σας πιστεύετε ότι περισσότερο βοήθησαν την ανέλιξή σας;

Είναι βέβαιο ότι μια γυναίκα σε ψηλή θέση στην ιεραρχία μιας επιχείρησης εξακολουθεί και ξενίζει πολλούς άντρες. Έτσι είναι ευκολότερο για έναν άντρα να ανελιχθεί στην επιχειρηματική πυραμίδα, αφού μπορεί να προσβλέπει σε υποστήριξη από το ανδροκρατούμενο χώρο της διοίκησης. Παράλληλα η γυναίκα συχνά κάνει επιλογές που δεν είναι εύκολο να συνδυαστούν με καριέρα – βλέπε οικογένεια, ή ο υποστηρικτικός προς τις φιλοδοξίες του συζύγου ρόλος. Έτσι κάθε γυναίκα συναντά εμπόδια σε καθημερινή βάση, αλλά μαθαίνει και να ζει με αυτά και τα αντιπαρέρχεται με σκληρή δουλειά, ειλικρίνεια, συνέπεια και συνέχεια. Αυτά αποτελούν και αδιαπραγμάτευτες αρχές μου.

Η IWG έχει ήδη 2 γυναίκες στο Executive Team ενώ 4 από τους 10 Αντιπροέδρους Πωλήσεων είναι γυναίκες, στις οποίες συμπεριλαμβάνομαι και εγώ.

 

Διαβάστε επίσης:

Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπος της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο: Επανεκκίνηση της κρουαζιέρας σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση

Σίσσυ Ηλιοπούλου (Coca Cola): Δεν έχει σημασία το φύλο, αυτό που μετράει είναι η προσωπικότητα και το μυαλό

Άννα Καμαρίδη (Καμαρίδης GlobalWire): Όταν η γυναίκα manager καταξιωθεί στην αγορά, το φύλο δεν παίζει πια κανένα ρόλο

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση