SUCCESS STORIES

Αντζάλι Σουντ: Το outsider που μετέτρεψε το Vimeo σε εταιρεία δισεκατομμυρίων

Αντζάλι Σουντ: Το outsider που μετέτρεψε το Vimeo σε εταιρεία δισεκατομμυρίων
πηγή: LinkedIn @anjalisud

Πριν από επτά χρόνια, το Vimeo ήταn η ανερχόμενη τάση των social media. Ο ιδιοκτήτης του, Μπάρι Ντίλερ, είχε σκοπό να εκτοπίσει το YouTube. Φιλοξενούσε δημιουργούς που ήθελα ν κάτι πιο εναλλακτικό, ενώ προσπαθούσε να δημιουργήσει μία συνδρομητική υπηρεσία αντάξια του Netflix και της HBO. Προσέλαβε στελέχη της Paramount και της Hulu, «έκλεισε» συμφωνίες με τη Lionsgate, το CBS Interactive και τον Σπάικ Λι.

Η εμπορική του διευθύντρια, Αντζάλι Σουντ, έβλεπε πως το μέλλον δε διαγραφόταν όσο λαμπρό περίμεναν όλοι. Είχε ένα προαίσθημα ότι δε θα κυριαρχούσε στη Silicon Valley και σχεδίαζε να στρέψει το Vimeo από το χώρο της ψυχαγωγίας, στους επιχειρηματίες. «Η αγορά ήταν πολύ μικρή. Υπήρχε, όπως, μία μεγαλύτερη. Θα μπορούσαμε να κάνουμε με τα βίντεο, αυτό που έκαναν η Squarespace και το GoDaddy για τις ιστοσελίδες».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Anjali Sud (@anjsud)


Το Vimeo είχε σχεδόν ξεχαστεί. Η Αντζάλι Σουντ, ανέφερε την ιδέα της, εξηγώντας πως μπορούσαν να καταφέρουν πολλά. Της έδωσαν, έτσι, μία μικρή ομάδα για να τη θέσει σε εφαρμογή και να εξετάσουν το αποτέλεσμα. «Μας αρέσει να βρίσκουμε έξυπνα, ταλαντούχα, φιλόδοξα άτομα, να τα ρίχνουμε στα βαθιά και να δούμε αν μπορούν να κολυμπήσουν», δήλωσε στο Forbes.

Σχεδόν αμέσως, το σκονισμένο στα «ράφια» του διαδικτύου Vimeo, επανήλθε δυναμικά. Στο τελευταίο τρίμηνο το 2020, τα έσοδά του άγγιξαν τα 84 εκατομμύρια δολάρια – 54% αύξηση από την ίδια περίοδο του 2019. Το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, οι συνδρομητές αυξήθηκαν κατά 300 χιλιάδες, φτάνονστας συνολικά στο ενάμισι δισεκατομμύριο. Τα ετήσια έσοδα πλέον φτάνουν τα 300 εκατομμύρια δολάρια.

O Όμιλος IAC αγόρασε το Vimeo το 2006, σχεδόν κατά λάθος. Στόχος ήταν η απόκτηση της ιστοσελίδας CollegeHumor, η οποία πήγαινε «πακέτο» μαζί του γιατί ήταν ο web player των μικρών βίντεο που φιλοξενούσε. Για περίπου μία δεκαετία, έγιναν μεγάλες προσπάθειες, όμως τα κέρδη ήταν ελάχιστα. «Το Vimeo είχε κρίση ταυτότητας», δηλώνει τώρα η Σουντ. «Είχαμε ένα απίστευτο brand και μία εξαιρετική πλατφόρμα, αλλά ήταν δύσκολο να δούμε τι θα τα κάνουμε».

Εκείνη, είχε την εμπειρία και την αποφασιστικότητα να του κάνει το makeover που τόσο χρειαζόταν. Μεγάλωσε στο Μίσιγκαν, πήγε σε δημόσιο σχολείο, σπούδασε στο Harvard και, φοιτήτρια ακόμα, εργάστηκε για την Amazon και την Diapers.com. Έναν μόλις χρόνο μετά την πρόσληψή της στο Vimeo, ξεκίνησε να βλέπει μικρά διαφημιστικά σποτ για προϊόντα να δημοσιεύονται στην εφαρμογή, ανάμεσα στα συνηθισμένα ντοκιμαντέρ και τις ταινίες μικρού μήκους. «Ήταν τα πάντα, από startups μέχρι μεγάλες εταιρείες. Ήταν τόσο πολλά, έπρεπε να γίνει τάση».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Anjali Sud (@anjsud)


Ανακάλυψε πως οι νέοι πελάτες χρησιμοποιούσαν την πλατφόρμα για να αναρτήσουν βίντεο στο Facebook, το Instagram και το Twitter. H ομάδα της ανέπτυξε τα business εργαλεία για την τοποθέτηση logo ή τα εικονίδια για αγορές, ενώ μετά από έναν χρόνο μεγάλης ανάπτυξης, η ομάδα της αυξήθηκε κατά 50 εργαζομένους.

Τα πράγματα, βέβαια, δεν πήγαιναν καλά στο σύνολό τους. Κολοσσοί όπως το Netflix και το Amazon Prime επένδυαν δισεκατομμύρια σε ταινίες και εκπομπές. Το 2017 ήταν που ανακοινώθηκε στην Σουντ πως η δημιουργική πλατφόρμα του Vimeo θα έκλεινε και θα στρεφόταν εξ ολοκλήρου στο software, ενώ της ζήτησαν να αναλάβει καθήκοντα CEO. Πίστευε πως της έκαναν πλάκα και προσπάθησε να φανεί χαλαρή, ενώ μέσα της ούρλιαζε από χαρά.

«Από τη μία μέρα στην άλλη, γίναμε απαραίτητοι ενώ πριν ήμασταν μία απλή επιλογή», εξήγησε η Σουντ στο Forbes. Σήμερα, έχει περισσότερους από 700 εργαζομένους – οι μισοί βρίσκονται στο R&D και οι υπόλοιποι στις πωλήσεις, το marketing και την εξυπηρέτηση πελατών.


Η Αντζάλι Σουντ ετοιμάζεται για τη μεταπανδημική εποχή του Vimeo, στην οποία θεωρεί πως θα κυριαρχούν τα βίντεο. Σκοπεύει να οργανώνει διαδικτυακές εκδηλώσεις, να κάνει πιο διαδραστικές τις τηλεδιασκέψεις και να χρησιμοποιήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη ώστε να χρησιμοποιηθεί σε εστιατόρια και κτηματομεσιτικές επιχειρήσεις.

Μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο, από διευθύντρια marketing βρέθηκε στη θέση της Διευθύνουσας Συμβούλου. «Ως μητέρα, γυναίκα και CEO εταιρείας τεχνολογίας, είμαι μοναδική στον κόσμο του software», δηλώνει. Είναι έτοιμη να ταράξει ολόκληρη τη βιομηχανία με τον τρόπο σκέψης της. «Θα έχει πλάκα», λέει.


Διαβάστε επίσης:

Σαμάνθα Φρανζ: Η 29χρονη CEO που μέσα στο 2020 εκτόξευσε τα κέρδη της κατά 4 εκ. δολάρια

Ραμόνα Χουντ: Πώς η πρώτη Μαύρη CEO της FedEx κατάφερε να φτάσει στην κορυφή

Μίντι Γκρόσμαν (Weight Watchers): Η CEO που άλλαξε για πάντα το πρόσωπο της εταιρείας κι έδωσε τέλος στην κουλτούρα της δίαιτας

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση