ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Η διδασκαλία των συναισθημάτων στον παιδικό σταθμό διευκολύνει τη διαχείριση τους στην εφηβεία

Όλοι έχουμε συναισθήματα, όμως λίγοι από εμάς έχουν μάθει να μιλούν για αυτά. Τα άτομα που δεν διδάχθηκαν ποτέ πώς να τα εκφράσουν ή να τα διαχειριστούν, τα θέτει σε κίνδυνο για συναισθηματικά προβλήματα καθώς μεγαλώνουν.

Για να βοηθήσουν στην ενίσχυση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μελλοντικών ενηλίκων, οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Penn State, εξέτασαν πώς οι νέοι φοιτητές, θα μπορούσαν ενδεχομένως να επωφεληθούν από την προσχολική ηλικία.

Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν στα προσχολικά προγράμματα με βάση την έρευνα και την ανάπτυξη (REDI). Αυτό που βρήκαν, ήταν ότι οι μαθητές που τα παρακολούθησαν ήταν λιγότερο πιθανό να βιώσουν προβλήματα συμπεριφοράς και συναισθηματικά συμπτώματα, όπως αίσθημα άγχους ή κατάθλιψη όταν έφτασαν στον έβδομο και ένατο βαθμό.

Με την ενσωμάτωση ιστοριών, μαριονετών και άλλων δραστηριοτήτων που εισάγουν έννοιες όπως κατανόηση συναισθημάτων και συνεργασίας, τα προγράμματα REDI φάνηκαν να βελτιώνουν σημαντικές συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες. Πιο συγκεκριμένα, ένα από τα κύρια σημεία εστίασης τους, είναι να βοηθήσουν τα παιδιά που ζουν σε συνθήκες φτώχειας. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η έλλειψη πόρων και το πρόσθετο άγχος μπορούν να αυξήσουν την πιθανότητα ένα παιδί να αναπτύξει κενά στις κοινωνικές, συναισθηματικές και γλωσσικές δεξιότητες από τη στιγμή που θα ξεκινήσει το σχολείο.

Προηγούμενη έρευνα έδειξε ότι οι ισχυρότερες δεξιότητες πρώιμης κοινωνικής και συναισθηματικής αυτορρύθμισης μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη αυτών των κενών από την ανάπτυξη. Η  νέα όμως έρευνα διαπίστωσε πόσο σημαντική μπορεί να είναι η έγκαιρη παρέμβαση στη βοήθεια των φτωχών παιδιών στο δρόμο.

Μετά την ανάλυση των δεδομένων, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 6 τοις εκατό των μαθητών του προγράμματος REDI είχαν σημειώσει βαθμολογίες πολύ υψηλών προβλημάτων συμπεριφοράς σε σύγκριση με το 17%  της ομάδας σύγκρισης. Επιπλέον, το 3% των μαθητών του προγράμματος REDI είχαν πολύ υψηλά συναισθηματικά συμπτώματα σε σύγκριση με το 15% στην ομάδα σύγκρισης.

Photo by Just Name from Pexels

Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύθηκαν στο  American Journal of Psychiatry , υποδηλώνουν ότι προγράμματα όπως αυτό, μπορούν να βοηθήσουν όταν η πρώιμη ανάπτυξη μειονεκτεί από την οικονομική δυσκολία και την έλλειψη πρόσβασης σε πόρους και υποστήριξη.

Εν ολίγοις, το να μιλάμε για συναισθήματα κάθε άλλο παρά taboo δεν είναι . Όσο πιο νωρίς μάθουμε να τα εκφράζουμε και να τα διαχειριζόμαστε, τόσο πιο ωφέλιμο θα μας φανεί αργότερα στη ζωή.

Διαβάστε επίσης;

Γιατι οι εκφράσεις του προσώπου δεν συμβαδίζουν πάντα με τα συναισθήματα μας

Tι είναι ο διαλογισμός Μάντρα και ποια τα οφέλη του

8 τοξικές συνήθειες που μας στερούν την ευτυχία

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση