ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Πώς να διαφωνήσετε με κάποιον χωρίς να τσακωθείτε

τάση στον χώρο εργασίας

Κάποιοι χαρακτήρες, είναι αυτοί που ως συνήθως ξεκινούν έναν καυγά και μπορεί ακόμα και να διαπληκτιστούν άσχημα με τους συνομιλητές τους.

Κάποιοι άλλοι όμως, δεν νιώθουν καθόλου άνετα με το ενδεχόμενο μίας έντονης σύγκρουσης, όχι γιατί δεν έχουν επιχειρήματα, αλλά γιατί έρχονται σε δύσκολη θέση όταν εκτίθενται.

Είτε πρόκειται για την πρώτη περίπτωση είτε για τη δεύτερη, η ιδέα μιας έντονης διαφωνίας που μετατρέπεται σε τσακωμό, δεν είναι καθόλου καλή και ειδικά όταν η ρήξη έρχεται στο περιβάλλον εργασίας.

Οι ειδικοί σαφώς και δεν παροτρύνουν κανέναν να καταλήξει να μαλώνει, όμως ποτέ δεν τον αποτρέπουν από το να λέει τη γνώμη του. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι, να πει  κανείς ότι είναι αντίθετος σε κάτι, χωρίς να αναγκαστεί να πει το παραμικρό ψέμα.

Ακόμα και αν ο συνομιλητής κρατά μία προκλητική στάση, το μόνο που θα πετύχετε με το να ξεφύγουν τα νεύρα σας, είναι να τον επιβεβαιώσετε ότι κατάφερε να σας κάνει να χάσετε την ψυχραιμία σας.  Επίσης κάτι εξίσου σημαντικό, είναι ότι δεν θα καταλήξετε στην εύρεση οποιασδήποτε λύσης, με αποτέλεσμα να αφήσετε το πρόβλημα να διαιωνίζεται.

Δείτε παρακάτω με ποιους τρόπους μπορείτε να διαφωνείτε με κάποιον χωρίς να χρειαστεί να μαλώσετε μαζί του:

Δημιουργήστε ένα ασφαλές περιβάλλον

Σύμφωνα με μια μελέτη της Survey Monkey , μόνο το 58 τοις εκατό των γυναικών και το 68 τοις εκατό των ανδρών δήλωσαν πως ένιωθαν ότι μπορούσαν να εκφράσουν μια αντίθετη γνώμη στην εργασία τους, χωρίς να υποστούν αρνητικές συνέπειες. Αυτή είναι μια πολύ χαμένη ευκαιρία για πιθανή ανάπτυξη.

Φυσικά, υπάρχει χρόνος και τόπος διαφωνίας. Για παράδειγμα, στα μέσα μιας συνάντησης με επενδυτές, μπορεί να μην είναι η καλύτερη στιγμή για να πείτε στον συνέταιρο σας ότι πιστεύετε πως μια ιδέα του είναι για τα σκουπίδια.

Γι’ αυτό καλό είναι να ελέγχετε τον αυθορμητισμό σας και να προσπαθείτε να μην κάνετε συναισθηματικά σχόλια. Επίσης βρείτε την κατάλληλη στιγμή να πείτε την άποψη σας χωρίς να επιτίθεστε στον άλλον. Οι άνθρωποι είναι πιο δεκτικοί όταν δεν τους ασκείται κριτική και τα επιχειρήματα βασίζονται σε πραγματικά παραδείγματα.

Να είστε πρόθυμοι να αλλάξετε γνώμη

Η θέσπιση των βάσεων για μια εποικοδομητική συζήτηση, λειτουργεί πραγματικά μόνο όταν όλοι οι εμπλεκόμενοι είναι ανοιχτοί στο ενδεχόμενο ότι μπορεί να αλλάξουν γνώμη. Αυτό αν και δεν είναι εύκολο να συμβεί, θεωρείται από τα πιο βασικά στοιχεία μιας υγιούς επικοινωνίας. Υπάρχουν τέσσερα βήματα για να το πετύχετε. Το πρώτο, είναι να αναγνωρίσετε ότι ο καθένας έχει δικό του τρόπο σκέψης και να προσπαθήσετε να μάθετε την ιστορία για το πώς κατέληξε να έχει αυτή την άποψη. Το δεύτερο βήμα βασίζεται στο πρώτο, απλά αυτή τη φορά προσπαθείτε να βάλετε τον εαυτό σας στη θέση του άλλου.

Στη συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι αισθάνονται ασφαλείς να πουν το επιχείρημά τους. Το τέταρτο βήμα είναι η επιβεβαίωση του άλλου ατόμου, έτσι ώστε να γνωρίζει ότι έγινε κατανοητό, πράγμα που σημαίνει ότι δεν αισθάνεται πως κάποιος τον αδικεί.

Το πέμπτο και τελευταίο βήμα, είναι να μην χάνεται ποτέ ο στόχος της συνομιλίας. Εάν πρέπει να μιλήσετε με κάποιον σε θέση εξουσίας, καταστήστε του σαφές ότι ο στόχος σας, όπως και ο δικός τους, είναι να προωθήσετε την αποστολή της εταιρείας.

Ρωτήστε τους άλλους τις απόψεις τους

Ζητήστε τις απόψεις των γύρω σας. Η κίνηση αυτή, δείχνει εμπιστοσύνη και θαυμασμό στην εμπειρία των τρίτων. Επίσης τα άτομα που ζητούν βοήθεια θεωρούνται πιο ικανά από αυτά που δεν το κάνουν.

Να είστε πνευματικά ειλικρινείς

Το να είστε πνευματικά ειλικρινείς, σημαίνει να αγωνίζεστε για την αλήθεια, ανεξάρτητα από το εάν ταιριάζει με τις πεποιθήσεις σας. Στις επιχειρήσεις, αυτό σημαίνει ότι οι αποφάσεις βασίζονται σε γεγονότα και όχι υπό το πρίσμα του ατόμου που τα παρουσιάζει.

 

 

Διαβάστε επίσης:

Ο λόγος που οι εργαζόμενοι απορρίπτουν την κριτική που τους ασκούν γυναίκες Διευθύντριες

3 tips για να εξελίξετε την επιχείρηση σας παρά την κρίση της πανδημίας

Πόση δύναμη έχει η θετική σκέψη;

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση