ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Tι μπορείτε να κερδίσετε λέγοντας «όχι»

Photo by Ekaterina Bolovtsova from Pexels

Σε μία οποιαδήποτε σχέση, από επαγγελματική μέχρι και ερωτική ή φιλική, η υπερβολική συγκατάβαση, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Από τη μία πλευρά, το άτομο που λέει μονίμως «ναι», προφανώς και δεν συμφωνεί πάντα σε όλα. Απλά η στάση αυτή δηλώνει δισταγμό, ανασφάλεια και έλλειψη αυτοπεποίθησης. Αντί λοιπόν να «δουλέψει» με αυτά τα αρνητικά συναισθήματα και να αντιμετωπίσει, γίνεται έρμαιο των δικών του αποφάσεων.

Ακόμα και αν συμφωνεί για να μην κακοκαρδίσει κάποιο αγαπημένο του πρόσωπο, πάλι μπορεί άθελα του να προξενήσει κακό, τόσο στον ίδιο του τον εαυτό όσο και στο άτομο που απευθύνεται.

Από την άλλη πλευρά, εκείνοι που είναι δέκτες αυτής της συγκαταβατικότητας, μπορεί να σχηματίζουν λανθασμένη εικόνα για το άτομο αυτό και να μετρούν λανθασμένα την αξία του. Ίσως πάλι, να είναι τοξικοί χαρακτήρες, που να θέλουν να το κυριεύουν ώστε να γίνεται πάντα το δικό τους. Σε καμία περίπτωση όμως, δεν χτίζεται έτσι μία υγιής σχέση και επικοινωνία.

Το κλειδί για να σταματήσει κάποιος να λέει σε όλα «ναι», είναι να μάθει να οριοθετεί. Όταν ξέρουμε να θέτουμε τα όρια μας, άρα και να λέμε «όχι», τότε ανοίγουμε τον δρόμο για νέες ευκαιρίες.

Photo by Štefan Štefančík on Unsplash

Δείτε παρακάτω ποιες είναι αυτές:

Αντίκτυπος

Το «όχι», μπορεί να έχει έναν μεγάλο αντίκτυπο. Έχει να κάνει με το πώς σας βλέπουν οι άλλοι. Όσο δεν το αναπτύσσετε τόσο πιο αναποτελεσματικοί δείχνετε και είναι ακόμη πιο δύσκολο να σας υπολογίσουν.

Σίγουρα δεν είναι εύκολο στην πράξη, όμως αν αρχίσετε να το εφαρμόζετε όταν κάτι δεν σας βρίσκει σύμφωνους, θα διαπιστώσετε ότι θα βελτιώσετε αρκετά την καθημερινότητα σας και θα δυναμώσετε την αυτοπεποίθηση σας.

Περισσότερος χρόνος

Όταν είστε πάντα δεκτικοί, με ό,τι σας ζητήσουν, υπάρχει κίνδυνος να χάσετε είτε τον πολύτιμο χρόνο για τον εαυτό σας, η ακόμα χειρότερα, να μείνετε πίσω στις δικές σας υποχρεώσεις, που σε άλλη περίπτωση θα είχατε διαχειριστεί πολύ καλύτερα, Επομένως το «όχι» σε αυτή την περίπτωση, είναι πολύ βασικό.

Χρειάζεται να βάλετε όρια στο πότε μπορείτε να αφιερώνετε χρόνο για τους άλλους και πότε θα πρέπει να ασχοληθείτε με τα δικά σας θέλω και ανάγκες.

Προτεραιότητες

Όταν αρνείστε να συμφωνείτε πάντα με όλους και να δέχεστε πράγματα χωρίς πραγματικά να το επιθυμείτε, τότε θα μάθετε καλύτερα να βάζετε σε μία σειρά τις προτεραιότητες σας.

Αυτό με τη σειρά του θα σας βοηθήσει να επικεντρώνεστε πρώτα σε θέματα που χρειάζονται περισσότερο την προσοχή σας, όπως κάποια προθεσμία. Με τον τρόπο αυτό θα διαπιστώσετε ότι καταφέρνετε να βάζετε σε μία σειρά όλες τις υποχρεώσεις και ότι είστε πολύ πιο αποτελεσματικοί σε σχέση με πριν.

 

Διαβάστε επίσης:

Ποια μυστικά των ηγετών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε προς όφελος σας στον χώρο εργασίας

5 Τρόποι για να σταθείτε πιο «τυχεροί» στην αναζήτηση εργασίας

Με ποιες τεχνικές θα καταλάβετε αν σας λένε ψέματα σε μία συνέντευξη;

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση