ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Πότε μια ρουτίνα εργασίας παύει να είναι αποτελεσματική και πώς θα την αντικαταστήσετε

ρουτινα
Photo by CoWomen from Pexels

Το πλεονέκτημα μιας ρουτίνας, είναι ότι για πολλούς είναι βολική. Όταν έχουν άγχος, τείνουν να επιστρέψουν στις συνήθειες τους και υπάρχουν δύο λόγοι που συμβαίνει αυτό.

Πρώτον, ο εγκέφαλος είναι μια μηχανή πρόβλεψης. Οι άνθρωποι νιώθουν πιο άνετα μέσα σε καταστάσεις που μπορούν να προβλέψουν και να γνωρίζουν τι μπορεί να συμβεί στη συνέχεια.

Δεύτερον, ο εγκέφαλος θέλει να ελαχιστοποιήσει την ποσότητα ενέργειας που ξοδεύει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα. Όσο λιγότερο χρόνος ξοδεύετε για κάτι, τόσο λιγότερη ενέργεια σπαταλάει. Ο καλύτερος τρόπος για να ελαχιστοποιήσετε τον χρόνο που αφιερώνετε σε μια διαδικασία είναι να τη μετατρέψετε σε συνήθεια.

Η ανάπτυξη μιας ρουτίνας επομένως είναι κάτι που εξυπηρετεί. Όμως καλό είναι ανα διαστήματα, να τσεκάρετε αν κάποια από αυτές που ακολουθείτε, όντως σας επιτρέπουν να λειτουργείτε αποτελεσματικά.

Ακολουθούν τρία σενάρια μέσα από τα οποία μπορείτε να γίνετε πιο αποτελεσματικοί αν αλλάξετε μια ρουτίνα:

Τεχνολογία

Ένα μέρος όπου οι ρουτίνες προκαλούν προβλήματα είναι ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με την τεχνολογία στην εργασία. Συχνά, οι εταιρείες αναπτύσσουν πλατφόρμες λογισμικού για να αυτοματοποιήσουν τις διαδικασίες που κάποτε έπρεπε να έχετε στο χέρι. Όμως αυτές οι αυτοματοποιημένες εργασίες, μέσα από ένα λογισμικό πρόγραμμα, μπορεί να πάψουν να είναι αποτελεσματικές, αν προσθέτετε διαρκώς νέα πακέτα με λειτουργίες.

Επομένως, ίσως να είναι προτιμότερο, αν για τη δουλειά που κάνετε, αναζητήσετε ένα νέο τεχνολογικό εργαλείο, που θα «λύσει» περισσότερο τα χέρια σας.

Ξεκινάτε μια συνήθεια που με τον καιρό παύει να σας εξυπηρετεί

Μπορεί στη δουλειά σας την οποία κάνετε καιρό, να δίνατε βαρύτητα σε μια διαδικασία όπως για παράδειγμα να τσεκάρετε συχνά τα email. Αν διαπιστώνετε οτι πλέον χάνετε πολύτιμο χρόνο με αυτή την ενέργεια ίσως ήρθε ο καιρός να αλλάξετε τις προτεραιότητες σας. Η ιεράρχηση των καθηκόντων και η εκτέλεση τους, θα σας βοηθήσουν να διαχειρίζεστε πολύ πιο εύκολα τη μέρα σας.

Έχει αλλάξει η επαγγελματική σας ζωή

Για πολλούς ανθρώπους, η δουλειά που προσλήφθηκαν αρχικά, μπορεί να είναι πολύ διαφορετική από αυτήν που καταλήγουν να κάνουν, καθώς εξελίσσεται η καριέρα τους.

Παρά την αλλαγή των αρμοδιοτήτων, ωστόσο, οι ρουτίνες που φέρνετε στην εργασία μπορεί να μην αλλάξουν τόσο γρήγορα. Αυτό μπορεί να σας οδηγήσει σε ένα σημείο να κάνετε πράγματα που θα είχαν νόημα μόνο σε έναν προηγούμενο ρόλο, αλλά είναι λιγότερο χρήσιμα τώρα.

Για παράδειγμα, σε τεχνικούς ρόλους είναι συχνά πολύ σημαντικό να επισημαίνονται τα ελαττώματα σε ένα σχέδιο ή μια διαδικασία όσο το δυνατόν γρηγορότερα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι επιδιορθώνονται πριν προκαλέσουν πρόβλημα. Ωστόσο, στους ηγετικούς ρόλους, έχετε επίσης την ευθύνη να διδάξετε στους άλλους πώς να είναι αποτελεσματικοί στη δουλειά τους.

Όταν βρείτε ρουτίνες που πρέπει να αλλάξουν, τότε θα μπορείτε να εργάζεστε με λιγότερο άγχος και πιο αποτελεσματικά. Οποιαδήποτε αλλαγή συμβαίνει σε μια ρουτίνα δεν είναι άνετη και αυτό γιατί ο εγκέφαλος δεν θα είναι σε θέση να προβλέψει με ακρίβεια τι θα συμβεί στη συνέχεια. Όμως σε λίγες εβδομάδες, αυτή η νέα ρουτίνα θα γίνει ακόμη ένας μοχλός της επιτυχίας σας.

Διαβάστε επίσης:

Ένας διαλογισμός 8 λεπτών για την αγάπη και την ευγένεια

Διαλογισμός «σάρωσης» σώματος: Τι είναι και γιατί τον συνιστούν οι ειδικοί

Πώς να αναπτύξετε ένα υγιές περιβάλλον εργασίας σε μια επιχείρηση

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση