ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Πώς να διαχειριστείτε μία αντιπαράθεση στη δουλειά χωρίς να καταλήξει σε τσακωμό

Photo by Nassim Handstied on Unsplash

Η επαγγελματική μας ζωή, μπορεί να γίνει εξίσου εύκολη ή δύσκολη, ανάλογα με τον τρόπο που θα επιλέξουμε να τη διαχειριστούμε. Όσο συναναστρεφόμαστε με διαφορετικά άτομα από εμάς και έχουμε να εκτελέσουμε ομαδικές εργασίες, είναι πολύ πιθανό, να καταλήξουμε σε παρεξηγήσεις, διαφωνίες και συγκρούσεις.

Το ζητούμενο δεν είναι να τις αποφύγουμε, διότι αυτό είναι αδύνατο να συμβαίνει πάντα. Η ουσία είναι να μάθουμε να ερχόμαστε σε μία υγιή αντιπαράθεση, όχι για να κυριαρχήσει η μία γνώμη πάνω σε μια άλλη, αλλά για να επικρατεί η λογική και το κοινό συμφέρον.

Σε αυτές τις περιπτώσεις οι ψυχολόγοι προτείνουν να μην ενεργείτε παρορμητικά. Εκεί βρίσκεται το σημείο, όπου κάποιος μπορεί να χάσει τον έλεγχο. Γι’ αυτό και προτείνουν το παρακάτω σενάριο, ώστε να μπορείτε να είστε σε ετοιμότητα, κάθε φορά που βλέπετε ότι η κατάσταση με έναν συνεργάτη, πάει να καταλήξει σε έναν τσακωμό:

1) Για αρχή καλό είναι να εκφράσετε τα συναισθήματα σας και να είστε διαλακτικοί. Μία φράση που μπορεί να βοηθήσει είναι η εξής: «Αισθάνομαι άβολα για τον τρόπο που μιλάς τώρα. Καταλαβαίνω ότι είσαι θυμωμένος/ λυπημένος, αλλά νομίζω ότι θα είναι πιο παραγωγικό να ξανασυζητήσουμε το θέμα αργότερα, που θα έχουμε ηρεμήσει και οι δύο».

Photo by Patrick Zhu on Unsplash

2) Σε περίπτωση που κάποιος είναι ήδη επιθετικός απέναντι σας το καλύτερο που μπορείτε να πείτε σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι το εξής: «Μου είναι δύσκολο να σας απαντήσω για το θέμα που αντιμετωπίζετε από τη στιγμή που μου μιλάτε με αυτό τον επιθετικό τρόπο. Θα είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ξαναμιλήσω για το ζήτημα αυτό, εάν είστε σε θέση να μου απευθυνθείτε με μεγαλύτερο σεβασμό».

Οι ψυχολόγοι υποστηρίζουν, ότι οι εκφράσεις αυτές, δημιουργούν το απαραίτητο όριο μεταξύ εσάς και το άτομο με το οποίο έρχεστε σε αντιπαράθεση μαζί του. Με τον τρόπο αυτό δίνετε την ευκαιρία στον συνομιλητή σας να σκεφτεί και να επανεξετάσει τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στην μεταξύ σας συνομιλία.

Βέβαια, μπορεί να υπάρχξουν στιγμές, που ενδεχομένως θα αρνηθεί να συμμετάσχει ή να ανταποκριθεί στο ύφος σας. Σε αυτή την περίπτωση καλό είναι να αρνηθείτε την οποιαδήποτε αντιπαράθεση μαζί του και να δεχτείτε να του ξαναμιλήσετε μόλις διαπιστώσετε, ότι το άτομο αυτό έχει ηρεμήσει.

Σε τελική ανάλυση, το να είστε διαλλακτικοί και ευγενικοί, δεν σημαίνει ότι υποτιμάτε την αξία του εαυτού σας, αλλά ότι βάζετε τα κατάλληλα όρια, με σκοπό την ομαλή επικοινωνία.

 

Διαβάστε επίσης:

Ποια test περνάτε μέσα από μία συνέντευξη χωρίς να το καταλάβετε

4 Τρόποι να παραμένετε θετικοί σε ένα αρνητικό περιβάλλον εργασίας

Αναζήτηση εργασίας μετά τα 50: Πώς να προωθήσετε τον εαυτό σας

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση