SUSTAINABILITY

Οι εταιρείες που φέρνουν την ηθική στο χώρο της μόδας

Photo by S O C I A L . C U T on Unsplash

Η ηθική έχει γίνει μία από τις ανερχόμενες τάσεις της μόδας. Παλιότερα, προκειμένου να αποκτήσουμε νέα ρούχα χωρίς να επιβαρύνουμε το περιβάλλον και τους συνανθρώπους μας, στρεφόμασταν σχεδόν αποκλειστικά στα second hand καταστήματα. Πλέον, όλο και περισσότεροι δημιουργοί υιοθετούν φιλικές προς τον πλανήτη τεχνικές, ενώ απομακρύνονται από το μοντέλο της γρήγορης παραγωγής που κυριαρχεί.

Τι συμβαίνει στις δικές τους επιχειρήσεις; Οι εργαζόμενοι δεν αναγκάζονται να υπομένουν σχεδόν απάνθρωπες συνθήκες, ενώ η παιδική εργασία καταδικάζεται. Δε γίνεται σπατάλη νερού, ούτε μεγάλη χρήση χημικών ουσιών και τοξικών εντομοκτόνων. Υπάρχει σεβασμός απέναντι στα ζώα, τα οποία δεν υποφέρουν προκειμένου να παραχθεί ένα ρούχο.

Κι αν τα παραπάνω φαίνονται αυτονόητα, μάλλον χρειάζεται να κάνουμε λίγη ακόμη έρευνα. Αποτελούν τον κανόνα κι όχι την εξαίρεση. Στηρίζοντας, μάλιστα, τα brands γρήγορης μόδας όχι απλώς δεν τα σταματάμε, αλλά τα ενισχύουμε.

πηγή: Instagram @fash_rev

«Ποιος έφτιαξε τα ρούχα μου;». Αυτή η ερώτηση μας βασανίζει όλο και περισσότερο, όσο περνάει ο καιρός. Η νέα γενιά καταναλωτών, μάλιστα, δείχνει σημαντική προτίμηση προς την ηθική και τη βιώσιμη μόδα.

Παρακάτω βρίσκονται μερικά brands που κάνουν τη διαφορά:

A Peace Treaty

H πακιστανικής καταγωγής Farah Malik και η Dana Arbib από τη Λιβύη αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να αλλάξουν τον κόσμο. Δημιουργούν χειροποίητα ρούχα και αξεσουάρ, καταφέρνοντας να συνδυάσουν το σύγχρονο στοιχείο με την παράδοση. Κάθε κολεξιόν τους επικεντρώνεται σε μία συγκεκριμένη περιοχή, ενώ οι πρώτες ύλες τους είναι περιορισμένες. Προσπαθούν όσο μπορούν να εξαντλούν τα υφάσματα που χρησιμοποιούν και να παράγουν τη μικρότερη δυνατή ποσότητα απορριμμάτων.

Balenciaga

Ο διάσημος γαλλικός οίκος πρωτοπορεί στο χώρο της βιώσιμης μόδας. Στόχος του είναι να κάνει τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος. Τώρα, σε συνεργασία με τη Farfetch κυκλοφορεί κολεξιόν χωρίς δέρμα και γούνα. Πρόκειται για την πιο ηθική κίνηση της υψηλής ραπτικής, ενώ όλα τα έσοδα θα διατεθούν στη Διεθνή Ένωση για Διατήρηση της Φύσης (IUCN).

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FARFETCH (@farfetch) στις


Beth Richards

Η σχεδιάστρια έρχεται να ταράξει το χώρο του swimwear. Παράγει μπικίνι σε απλές γραμμές με πρακτικές λεπτομέρειες – όπως τιράντες που μπορούμε να προσαρμόσουμε όπως επιθυμούμε – ενώ βρίσκεται πίσω από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Censor Project, τα έσοδα της οποίας διατίθενται στις Planned Parenthood και Gloria Steinem Foundation.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη BETH RICHARDS (@bethrichards) στις


Elvis & Kresse

H βρετανική εταιρεία πολυτελών αξεσουάρ χρησιμοποιεί αποκλειστικά ανακυκλωμένα υλικά, ανάμεσά τους ύφασμα από αλεξίπτωτα, κουβέρτες, σακουλάκια καφέ και τσαγιού.

Η Elvis & Kresse ιδρύθηκε το 2005 στο Λονδίνο, όταν η σχεδιάστρια Kresse Wesling έμαθε πως οι μάνικες της πυροσβεστικής καταλήγουν στις χωματερές. Αποφάσισε να τις χρησιμοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, παράγοντας τσάντες, θήκες tablet, ακόμη και βαλίτσες.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Sustainable Luxury since 2005 (@elvisandkresse) στις

Από εκείνη την ημέρα, καμία μάνικα δεν έχει θέση στον κάδο απορριμμάτων. Μάλιστα, το 50% των εσόδων από τις σχετικές κολεξιόν δωρίζεται στο φιλανθρωπικό ίδρυμα Fire Fighters Charity.

Filippa K

Η εταιρεία από τη Σουηδία είναι γνωστή για την ηθική με την οποία προσεγγίζει την παραγωγή. Τα μινιμαλιστικά σχέδια προωθούν, μάλιστα, την υπεύθυνη κατανάλωση, οι συσκευασίες των προϊόντων μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά και ξανά, ενώ κάθε πελάτης που τις επιστρέφει δικαιούται έκπτωση για την επόμενη παραγγελία του.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Filippa K (@filippa_k) στις


Αυτή τη στιγμή τα ρούχα της βρίσκονται και σε 11 φυσικά καταστήματα, από τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να δανείζονται προϊόντα στο 20% της τιμής πώλησης.

 

Διαβάστε επίσης:

Η Jennifer Atilemile θέλει να φέρει τη διαφορετικότητα στην ηθική μόδα

Project Cece: Η πιο επιτυχημένη πλατφόρμα ηθικής μόδας της Ευρώπης είναι φτιαγμένη από γυναίκες

Ηθική μόδα: Όσα (δεν) μας έμαθε το 2020

 

Aκολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση