ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ζωή Μπόικου (ZOEVA) «Πρωταρχικό μου μέλημα παραμένει το να βλέπω ευτυχισμένες τις γυναίκες»

Γεννήθηκε στην Ελλάδα, μεγάλωσε στη Γερμανία, με τα προϊόντα της κατακτά τον κόσμο.

Πίσω στο 2008, η Ζωή Μπόικου δυσκολευόταν να βρει πινέλα προσώπου υψηλής ποιότητας σε προσιτές τιμές. Ήθελε να βρει μια λύση η οποία δε φαινόταν στον ορίζοντα, οπότε πήρε την κατάσταση στα χέρια της. Αποφάσισε να ιδρύσει τη δική της εταιρεία, μια εταιρεία ομορφιάς αφιερωμένη στην ενδυνάμωση της γυναίκας, τη ZOEVA.

«Δεν είχα επιχειρηματικό πλάνο, ούτε κεφάλαιο. Δεν είχα καμία σχέση με τον επιχειρηματικό κλάδο ομορφιάς, αλλά είχα πάθος, αγάπη, ελπίδα και αποφασιστικότητα», μου είπε. Είχε, όμως, τεράστια θέληση. Πίσω από το μεγάλο της εγχείρημα, εκτός από το τεράστιο κενό της αγοράς που προσπάθησε να καλύψει, βρισκόταν η επιθυμία στήριξης των γυναικών που έχουν υποστεί ενδοοικογενειακή βία, όπως η μητέρα της. Τις βοηθά να αγαπήσουν τον εαυτό τους, να εκτιμήσουν την προσωπική και ξεχωριστή ομορφιά τους. «Να γιορτάζουν την αποφασιστικότητα και την επιμονή τους μέσα από κάθε στιγμή θριάμβου ή και δυσκολίας.»

Σήμερα, εκτός από το beauty brand που έχει εξελιχθεί σε κολοσσό, έχει ιδρύσει το The Zoe Foundation. Πρόκειται για ένα ίδρυμα αφιερωμένο στα θύματα σεξουαλικής και ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και σε γυναίκες που χρειάζονται οικονομική βοήθεια. «Θα τους παρέχεται εκπαίδευση, οικονομική και ψυχολογική υποστήριξη, θεμελειώδεις βάσεις για να συνεχίσουν τη ζωή τους με αποφασιστικότητα και δυναμισμό».

Όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, η Ζωή Μπόικου δεν τα παρατάει. Έχει το νου της προσηλωμένο στο στόχο: Να βλέπει ευτυχισμένες τις γυναίκες.

Μιλώντας για πρώτη φορά στο Portraits.gr, μοιράζεται τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, το lockdown όπως το βιώνει στη Γερμανία και την προσπάθειά της να προσφέρει στις γυναίκες ένα καλύτερο αύριο.

Συνεργάζεστε με το Sephora και ο κόσμος έχει αγαπήσει την εταιρεία σας. Πώς ξεκίνησαν η συνεργασία αυτή; Ήταν ένας στόχος που βάλατε κι επιτεύχθηκε ή προέκυψε στην πορεία;

Ὀνειρο μου αλλἀ και στόχος ἠταν απὀ την αρχἠ να δω τα προϊόντα μου στα καταστήματα των Sephora. Έστειλα πολλές απορρίψεις σε άλλες προτάσεις, γιατί περίμενα ευλαβικά τη στιγμή που η ZOEVA θα είναι έτοιμη για αυτό το βήμα.  Ὀταν ἐλαβα την πρὀταση το 2015 από τα Sephora Αυστραλίας ήξερα ότι είχα πάρει τις σωστές αποφάσεις. Πλέον σήμερα είμαστε διαθέσιμοι σε πολλές χώρες της Ευρώπης, της Ασίας και των Ηνωμένων Εμιράτων με τα Sephora.

Θεωρείτε πως υπάρχει  «συνταγή της επιτυχίας» για ένα προϊόν;

Η δημιουργἰα κἀθε προϊόντος οφεἰλει να συνυπάρχει με την επἰλυση ενὀς προβλἠματος. Άλλωστε, ο λόγος που ξεκἰνησα τη ZOEVA, ήταν ότι δεν έβρισκα πινέλα  προσώπου υψηλής ποιότητας σε προσιτές τιμές στην αγορά. Η επιμέλεια των προϊοντων μας εἰναι πἀντα με γνώμονα την ψηλή ποιὀτητα και αισθητικἠ.

Κατά τη γνώμη σας, το 2020 μία επιχειρηματίας συνεχίζει να έρχεται αντιμέτωπη με στερεότυπα;

Δυστυχώς, υπάρχουν ακόμα και σήμερα στερεότυπα γύρω από τη γυναίκα και την ικανότητα της να ηγηθεί μια επιχείρηση.

Εγώ νιώθω τυχερή που καθημερινά περιβάλλομαι από δυναμικές και επιτυχημένες γυναίκες και μαζί συνεχίζουμε να δημιουργούμε το μέλλον της ZOEVA.

Θα θέλατε να μοιραστείτε κάποιο περιστατικό ανισότητας που έχετε βιώσει λόγω του φύλου σας;

Ως γυναικα επιχειρηματιας, βίωσα αρκετά περιστατικά ανισὀτητας στον επιχειρηματικό κλάδο. Ιδιαιτερα ἐντονα τα πρωτα χρονια της σταδιοδρομίας μου, όπου η ZOEVA δεν ήταν γνωστή στο χώρο.

Παρὀλα αυτά, η αντίληψη αυτή δεν με σταμάτησε, αλλἀ μου έδωσε δύναμη και πείσμα να συνεχίσω με αισιόδοξη ματιά την επιχειρηματική μου σταδιοδρομία.

Ως Ελληνίδα που κάνει καριέρα στο εξωτερικό, χρειάστηκε να προσπαθήσετε περισσότερο να αποδείξετε την αξία σας;

Θα ἐλεγα πως χρειάστηκε να αποδείξω την αξία μου ως γυναίκα σε ένα κλάδο που κυριαρχείται ως επί το πλείστον από το ανδρικό φύλο. Αυτή όμως η διαφοροποίηση μου έδωσε το έναυσμα και τη πειθώ να δημιουργήσω θέσεις εργασίας σε γυναίκες και μαζί να αλλἀξουμε τα στερεότυπα του παρελθὀντος.

Στην δύσκολη αυτή πραγματικότητα που έφερε η πανδημία, πώς μπορεί να εξελιχθεί μία επιχείρηση;

Είναι γεγονός πως έχουν αλλάξει τα δεδομένα, λόγω της πανδημίας. Μία επιχείρηση εξελίσσεται όταν είναι ευέλικτη και έτοιμη να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση.

Η πανδημία ενίσχυσε σημαντικά τη χρηση ψηφιακής αγοράς.  Η είσοδος του digital first approach είναι γεγονός. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι ετοιμες για αλλαγες και να επενδυουν με γνωμονα τον πελατη.

Κι εσείς η ίδια, στη Γερμανία, πώς βιώσατε το lockdown;

Ζήσαμε και ζούμε μία πρωτόγνωρη πραγματικότητα, η οποία αναθεώρησε καταστάσεις και δεδομένα. Προσπάθησα να βιώσω το lockdown με ψυχραιμία και να επικεντρωθώ στις ευκαιρίες του σήμερα, στη σωστή αξιολόγησή τους. Ευλαβικά παρακολουθούσα τις εξελίξεις και πρωταρχικό μου μέλημα ήταν και είναι να φροντίσω ότι η ομάδα μου και όλες οι θέσεις εργασίας παραμένουν ασφαλείς.

Ποια είναι τα θετικά της ζωής σε μία χώρα τόσο διαφορετική από την Ελλάδα; Και ποια τα αρνητικά;

Κάθε χώρα έχει τα θετικά και τα αρνητικά της. Σίγουρα η Γερμανία είναι γνωστή για την οργάνωση και την πειθαρχία της. Παρόλα αυτά, το να χτίσεις μία εταιρεία είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, επιμονής και αφοσίωσης.

Η Ελλάδα, αντίθετα, είναι μία πανέμορφη χώρα με πολλά χαρίσματα, αλλά το αδύνατο σημείο της βρίσκεται στις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ελπίζω αυτό να αλλάξει κάποια στιγμή.

Ποια από τις δύο σας έχει «κερδίσει»;

Δεν θα μπορούσα να διαλέξω ανάμεσα στην πατρίδα μου και τη χώρα που μετανάστευσα στην ηλικία των 7. Η Ελλάδα παραμένει στην καρδιά μου και αυτό δεν θα αλλάξει. Είμαι περήφανη που είμαι Ελληνίδα και γυναίκα επιχειρηματίας στη Γερμανία.

Ποιο είναι το επόμενο βήμα για τη ZOEVA;

Η εξάπλωση της πανδημίας έφερε στο προσκήνιο νέες τάσεις στο χώρο της ομορφιάς και περιποίησης. Η μετά lockdown εποχή για τη ZOEVA θα σημάνει την είσοδο στη κατηγορία της καθημερινής Spa at Home περιποίησης του προσώπου. Όλα μας τα προϊόντα θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης γυναίκας, χαρίζοντας πολυτελείς εμπειρίες ομορφιάς.

Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που έχετε δεχτεί; Και τι θα συμβουλεύατε τον έφηβο εαυτό σας, αν τον συναντούσατε σήμερα;

Η καλύτερη συμβουλή που έχω λάβει ήταν από τη μητέρα μου. “Να μην τα παρατάω ποτέ, να δουλεύω σκληρά και να ονειρεύομαι”.

Υπάρχει κάτι που θα κάνατε διαφορετικά, αν ξεκινούσατε τώρα την καριέρα σας;

Δεν θα άλλαζα τίποτα. Οι όμορφες αλλά και πολλές δύσκολες στιγμές στη καριέρα μου, μου χάρισαν τη δυνατότητα να μοιράζομαι την ιστορία μου μέσα από τα προϊόντα μου και να βοηθώ καθημερινά γυναίκες να ξεπερνούν της δυσκολίες της ζωής  και να κοιτούν το μέλλον με αποφασιστικότητα και δυναμισμό.

Τι ήταν αυτό που σας έκανε να σκεφτείτε πως «ναι, τα κατάφερα»;

Τη φράση «ναι, τα κατάφερα» την είπα όταν από τα πρώτα κέρδη της εταιρείας κατάφερα να στηρίξω οικονομικά τη μητέρα και την αδελφή μου, καθώς και ιδρύματα κακοποιημένων γυναικών στη Γερμανία.

 

Διαβάστε επίσης:

Μίνα Αποστολίδη: Η Ελληνίδα σοκολατοποιός που κατέκτησε το Βέλγιο

Μία Παπαευθυμίου: Η Ελληνίδα πίσω από το sustainable lifestyle brand Mia Papa, στο δρόμο για την κορυφή

Σοφία Ζαράρη: H jewellery designer πίσω από το «Ρούχο της Ζωής» αλλάζει τον κόσμο μέσα από την Tέχνη

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση