ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί η εικονική πραγματικοτητα επηρεάζει τις διατροφικές μας επιλογές;

Photo by Karly Gomez on Unsplash

Νέα έρευνα από το Future Consumer Lab στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης δείχνει ότι η εικονική πραγματικότητα μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την έρευνα τροφίμων και για εταιρείες που θέλουν να δοκιμάσουν νέα τρόφιμα σε διαφορετικά περιβάλλοντα.

Φανταστείτε να κάθεστε σε ένα θάλαμο σε ένα ουδέτερο δωμάτιο και να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο κρύα ποτά. Έτσι διεξάγεται μια τυπική δοκιμή καταναλωτών και η επιλογή σας θα δείξει αυτό που προτιμάτε. Αλλά οι ερευνητές γνωρίζουν ότι αυτό το είδος δοκιμής δεν λέει ολόκληρη την ιστορία. To γύρω περιβάλλον, έχει επίσης κάτι να πει και σίγουρα επηρεάζει την όρεξη αν κάθεστε σε μια ηλιόλουστη παραλία ή σκι στις Άλπεις.

Η τρέχουσα μελέτη επιβεβαιώνει ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την εικονική πραγματικότητα για να δημιουργήσετε την επιθυμία για ποτά.

Ο καθηγητής Wender Bredie και επικεφαλής αυτής της έρευνας λέει :«Είναι εντελώς νέα έρευνα για τον τομέα μας» και πιστεύει ότι είναι θέμα χρόνου να χρησιμοποιηθεί παγκοσμίως η εικονική πραγματικότητα για την έρευνα σχετικά με τις επιθυμίες των καταναλωτών και επίσης ως εργαλείο διερεύνησης του τι μπορεί να μας κάνει να καταλήγουμε σε πιο υγιεινές επιλογές.

Photo by Adrienn from Pexels

Η εικονική πραγματικότητα ήταν πραγματική για τους περισσότερους

Στη μελέτη του «Future Consumer Lab», 30 γυναίκες και 30 άνδρες παρουσιάστηκαν με μία ποικιλία ποτών δύο φορές την εβδομάδα. Την πρώτη φορά επέλεξαν ποτά ενώ φαντάζονταν ότι ήταν σε μια παραλία. Για να τους βοηθήσουν να το φανταστούν αυτό, τους προβλήθηκε μια φωτογραφία μιας παραλίας. Τη δεύτερη φορά είδαν την μέσω εικονικής πραγματικοτητας.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 31% των συμμετεχόντων δυσκολεύτηκαν να φανταστούν τον εαυτό τους στην παραλία χρησιμοποιώντας μια φωτογραφία, ενώ το ποσοστό ήταν μόνο 8% στο σενάριο εικονικής πραγματικότητας.

Οι συμμετέχοντες λοιπόν ασχολήθηκαν περισσότερο με την επιλογή ποτών όταν ήταν στο σενάριο εικονικής πραγματικότητας. Η έρευνα δείχνει ότι οι συμμετέχοντες ήταν πολύ πιο διατεθειμένοι να επιλέξουν ένα κρύο ποτό από ένα ζεστό ρόφημα, τόσο όταν είδαν μια φωτογραφία μιας παραλίας όσο και όταν είδαν την παραλία μέσω εικονικής πραγματικότητας.

Η επιθυμία για κρύα ποτά ήταν σημαντικά μεγαλύτερη (αυξήθηκε κατά 41%) όταν οι συμμετέχοντες ήταν στο σενάριο εικονικής πραγματικότητας σε σύγκριση με το εργαστηριακό σενάριο. Η ίδια επιθυμία αυξήθηκε μόνο κατά 20% όταν οι συμμετέχοντες φαντάστηκαν ότι βρίσκονται στην παραλία κοιτάζοντας μια φωτογραφία της παραλίας. Αντίστροφως, η επιθυμία για ζεστά ροφήματα μειώθηκε κατά 51% στο σενάριο εικονικής πραγματικότητας και κατά 43% στο σενάριο φωτογραφιών.

 

Διαβάστε επίσης:

3 tips για να ενισχύσετε την υγεία του εγκεφάλου μέσω της διατροφής

Τελικά το φαγητό πριν τον ύπνο όντως μπορεί να προκαλέσει αύξηση του βάρους

Με ποια φρούτα μπορείτε να αντικαταστήσετε την προσθήκη ζάχαρης στο φαγητό

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση