ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Τι να κάνετε όταν δέχεστε αρνητικά σχόλια στη δουλειά σας

επιχείρηση
Photo by fauxels from Pexels

Τα αρνητικά σχόλια στη δουλειά, επηρεάζουν ακόμα και εκείνους που δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία, αλλά ούτε και που θίγονται εύκολα. Εκτός από τη συναισθηματική δυσφορία που νιώθετε όταν σας λένε ότι η δουλειά σας δεν είναι αρκετά καλή, ακολουθούν και οι σωματικές αντιδράσεις, όπως η ταχυκαρδία, το σφίξιμο στο στομάχι και η αύξηση της αρτηριακής πίεσης, οι οποίες δεν είναι ακριβώς ευχάριστες.

Κατά τη διάρκεια ενός διαπληκτισμού, έχουμε τρεις βασικές επιλογές:

1) υπερασπιστούμε θερμά τον εαυτό μας – «Δεν ήταν δικό μου λάθος!»

2) να ελέγξουμε διανοητικά μια συνομιλία– «Τι ξέρει ούτως ή άλλως;»

3 ) να αντιδράσουμε με αυτοκαταστροφή σκεπτόμενοι – «Ποτέ δεν θα είμαι αρκετά καλός».

Όμως, όταν πρόκειται για δουλειά, καμία από όλες αυτές τις αρχικές αντιδράσεις δεν οδηγούν κάπου που να υπάρχει παραγωγικό αποτέλεσμα. Οι ειδικοί προτείνουν ότι το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να ανταποκριθείτε θετικά σε αρνητικά σχόλια.

Εάν είστε μέλος της ομάδας, η ικανότητα να ανταποκρίνεστε με χαρά στα αρνητικά σχόλια σας ωθεί να συνεχίσετε να αναπτύσσετε τους ρόλους σας και να θέτετε γερά θεμέλια στις  σχέσεις με τους συνεργάτες σας.

Ως αρχηγός μιας ομάδας, η απάντηση στην κριτική, σας οδηγεί εποικοδομητικά να γίνετε καλύτεροι διαχειριστές και δημιουργεί μια ομαδική κουλτούρα συνεργασίας.

Η καλλιέργεια της ικανότητάς σας να ανταποκρίνεστε με περιέργεια και προσοχή όταν αντιμετωπίζετε ελαττώματα στην εργασία σας μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά στη σταδιοδρομία σας. Ωστόσο, αυτό είναι πολύ πιο εύκολο να λέγεται στη θεωρία παρά να γίνεται στην πράξη, διότι στους περισσότερους αρέσει να επικρίνουν τους άλλους και ποτέ τους ίδιους.

Η λήψη αρνητικών σχολίων στην εργασία μπορεί να είναι ένα σκληρή, αλλά μπορεί να είναι ευκολότερο να αφομοιωθεί αν ξέρετε πώς να την προσεγγίσετε. Η ανάπτυξη της ικανότητας να ανταποκρίνεστε με θετικότητα στα αρνητικά σχόλια σας ωθεί να συνεχίσετε να αναπτύσσετε τον ρόλο σας και σας βοηθά να οικοδομήσετε καλύτερες σχέσεις με τους συνεργάτες σας.

Το χειρότερο που μπορείτε να κάνετε όταν δέχεστε αρνητικά σχόλια, είναι να χρησιμοποιείτε την επίθεση ως άμυνα. Δεν είναι κακό αν δεν γνωρίζετε ορισμένα πράγματα όταν καλείστε να δώσετε μια εξήγηση.

Αφιερώνοντας χρόνο για να ηρεμήσετε και να δώσετε μια προσεκτική απάντηση, δείχνετε στους διευθυντές και τα μέλη της ομάδας ότι λαμβάνετε σοβαρά υπόψη τα σχόλιά τους. Ακολουθούν μερικές ενδεικτικές γενικές απαντήσεις που μπορείτενα δώσετε όταν αισθάνεστε ότι σαςν έχουν «κολλήσει» στον τοίχο:

«Επιτρέψτε μου να σας απαντήσω με μια απάντηση αφού σκεφτώ περαιτέρω το ζήτημα».

«Ευχαριστώ για το μήνυμά σας! Δώστε μου 24 ώρες για να σας δώσω μια πλήρη απάντηση».

«Είχα διαφορετική άποψη, αλλά επιτρέψτε μου να εξετάσω τη δική σας».

 

Διαβάστε επίσης:

Με ποιες τεχνικές θα καταλάβετε αν σας λένε ψέματα σε μία συνέντευξη;

5 ψέματα που μας λέει το μυαλό και εμείς τα πιστεύουμε

Μην αποχωρήσετε από μία συνέντευξη αν δεν κάνετε πρώτα 4 βασικές ερωτήσεις

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση